Pred telekomima je veliko prestrojavanje iz pružatelja telekomunikacijskih usluga u pružatelje sadržaja, tumači hrvatski PR stručnjak Krešimir Macan logiku koja se krije iza HT-ove akvizicije evoTV-a.
Računica je vrlo jednostavna - teleoperateri u svojim core uslugama više ne mogu doseći nove cjenovne vrhunce jer svjedočimo drastičnom smanjenju cijena razgovora, poruka i interneta. Budući da smanjenje prihoda nije prihvatljivo, okreću se onome gdje se skrivaju dodatni prihodi, a to je pružanje sadržaja.
- Dugoročno svi će teleoperateri postati content provideri, a krenut će i u proizvodnju vlastitih sadržaja. Telekomi će de facto postati televizije, mali netflixi. Budući da nije za očekivati da će Netflix raditi sadržaje posebno za hrvatsko tržište, tu je prilika za HT da napravi hitove koje će moći dobro naplatiti. Kako bi se mogao konzumirati njihov sadržaj, bit će neizbježno koristiti njihove telekomunikacijske usluge. To se već i sad događa. Sjetimo se Lige prvaka koja je sada dostupna isključivo pretplatom na neki od paketa A1. Uskoro možemo očekivati nove igrače u toj igri, ne samo na razini države nego i regije - najavljuje generalni direktor agencije Manjgura.
Nova arena u borbi za pretplatnike
Zatvorene platforme s ekskluzivnim sadržajima postaju nova arena u kojoj će se telekomi boriti za pretplatnike. To uzrokuje niz promjena u industriji, a najočitije su upravo u ponudi sadržaja. Prije se telekomi nisu pretjerano uzrujavali što nude u televizijskim paketima, veći naglasak je bio na telekomunikacijskim uslugama poput brzine interneta i besplatnih minuta. Sada nude planetarno popularne televizijske sadržaje. No, proces promjena zahvatit će i televizijske kuće.
- Streaming je promijenio sve, svatko tko ima internet, može emitirati. Nakon ove transformacije, telekomi će više novaca zarađivati na prodaji sadržaja, nego na pružanju telekomunikacijskih usluga, a slično će se dogoditi televizijama, koje će više zaraditi od pretplate nego od oglasa. To je budućnost koja se događa sada - rekao je Macan te potkrijepio tu tvrdnju primjernom slovenskog ekvivalenta NoveTV - PopTV, koji je prije no što ga je kupio United ‘otišao na kabel‘.
- Zamislite da netko skine NovuTV s besplatnog antenskog sustava i da se konzumacija njezinih sadržaja mora platiti. To se može očekivati u idućih pet godina. Može se dogoditi da nitko drugi, osim javne televizije, neće htjeti emitirati sadržaje besplatno. Pametna televizija je samo ekran, otkud stiže slika je svejedno - zaključuje Macan.