Davor Gečić vodio je deset godina poslovanje Leggett & Platta u Hrvatskoj, najvećeg proizvođača žičanih jezgri na svijetu, da bi posljednjih osam godina proveo na raznim destinacijama Europe. Danas iz tvornice u Prelogu vodi devet velikih tvornica na tri kontinenta.
Gečić se zaposlio u tvrtki Hespo u analitici prodaje. Nakon kratkog vremena preuzeo je funkciju voditelja prodaje, a s prodajom dijela društva američkoj multinacionalnoj korporaciji Leggett & Platt početkom 2000. preuzeo je funkciju direktora i predsjednika Uprave tvrtke LPT. Osim navedene funkcije, od 2014. preuzeo je i dužnost predsjednika triju poslovnih divizija u matičnoj kompaniji – Bedding Division Europe, Bedding Division Africa/Asia i Spuhl Group.
Kako je tekao vaš proboj u ovoj globalnoj multinacionalki? Što biste savjetovali mlađim menadžerima koji razmišljaju o globalnoj karijeri?
Kako sam vodio proces uvođenja strateškog partnera, tako sam postepeno preuzimao dodatne funkcije. Poslovanje svih divizija vodim iz tvornice u Prelogu. Isto tako, moj prethodnik koji je bio Britanac sjedio je u tvornici u Engleskoj, tako da nemamo neki središnji ured. Mlađim menadžerima koji grade svoje karijere savjetovao bih da osvijeste činjenicu da granice ne postoje, da je sve moguće ako su prisutna dva ključna faktora za uspjeh: rad i upornost. Onda dođe i sreća.
Koliko ste godišnje na putu?
Godišnje izbivam iz Hrvatske skoro trećinu radnih dana u godini. Ono što sam tijekom vremena uspio promijeniti je smanjiti broj svojih putovanja, a povećati broj sastanaka u Hrvatskoj. Uz to, tehnologija nam je olakšala rad i komunikaciju na daljinu. Iako nikada ništa neće zamijeniti susret uživo s nekim ozbiljnim partnerom s kojim trebate otići na poslovnu večeru.
Što biste izdvojili najvećim osobnim uspjehom?
Kada smo prije 18 godina ozbiljno kretali poslovati s novim strateškim partnerom, bili smo deveta od 12 međunarodnih lokacija u Europi. U međuvremenu je Hrvatska postala lokacijom broj jedan u Europi, u kojoj su ostale još četiri tvornice, od kojih je ona u Prelogu najveća i iz koje se upravlja svim ostalim tvrtkama. Upravni odbor kompanije, u kojem sjede ozbiljni biznismeni i dioničari, koji pojedinačno ‘teže‘ sigurno između 50 i 100 milijuna dolara (jedan od njih bio je i savjetnik bivšeg američkog predsjednika Georga Busha za tehnologiju), po prvi put je lani izašao izvan granica SAD-a i u Prelog došao na godišnji sastanak. To je lijepo priznanje za 18-ogodišnji rad.
Što biste izdvojili kao prednosti i nedostatke gradnje menadžerske karijere u današnjem vremenu?
Internet i ostala tehnologija riješili su problem fizičke udaljenosti, svijet je postao globalno selo, a samim time se olakšao i pristup međunarodnim pozicijama. Sada već imamo i dosta stranih tvrtki u Hrvatskoj koje mladim ljudima teoretski omogućuju da u dijelu internacionalnog poslovnog sustava grade svoje karijere. Najčešće se najprije preuzimaju neke regionalne pozicije i onda se korak po korak ide naprijed. Osim toga, mladim ljudima je danas edukacija u inozemstvu puno dostupnija i lakše nakon toga ostaju u inozemstvu. No s druge strane ista ta tehnologija je malo zakomplicirala stvari jer su se zahtjevi povećali, konkurencija je globalno veća i nismo jedina država koja se bori na globalnom tržištu.
S koliko ste se vi hrvatskih menadžera susretali u inozemstvu? Je li to rijetka ili česta pojava?
Osamnaest godina radim u međunarodnoj kompaniji u pravom smislu te riječi i gdje god sam susretao poslovne ljude s našeg podneblja, to je bila rijetka pojava. Vrlo ih malo radi na nekim ozbiljnim menadžerskim pozicijama.
Koji su bili vaši najveći izazovi u internacionalnom poslovanju?
Jedan od najizazovnijih dijelova internacionalnog poslovanja jest susret s kulturološkim razlikama, s drukčijim običajima i legislativama. Sam biznis kao biznis je svugdje isti, samo su lokalni uvjeti poslovanja drukčiji (dostupnost tržišta, resursa repromaterijala, ljudskog kapitala i sl). Na nekim tržištima su legislative nešto bolje, možda je efikasnost sudstva bolja, ali svugdje možete ostati bez novaca kojeg ne uspijete naplatiti.
Na koje ste projekte trenutno fokusirani?
U ovom trenutku kao kompanija rastemo i fokusirani smo na interne procese. Dugo smo imali dvoznamenkasti rast, širimo se na nova tržišta, izgradili smo nove proizvodne kapacitete i sada to treba popratiti organizacijski i kadrovski.