Tajna uspjeha rasta prodaje premium vozila jest u tome što proizvođači tih automobila iz godine u godinu pokrivaju sve više segmenata autoindustrije. Tako je, primjerice, Mercedes prije dvadeset godina imao pet modela, a sada ih ima više od trideset i ta se paleta svake godine širi. Najbolji je primjer prošlotjedno predstavljanje nove klase X. Riječ je o Mercedesovu prvom ‘pickupu‘ u povijesti. Možda nama iz europske perspektive nije baš potpuno jasno čemu taj izlet u nepoznato, ali ako se uzme u obzir da ‘pickupovi‘ u SAD-u redovito drže prva mjesta na top-ljestvicama najtraženijih automobila, onda priča ima smisla.
I kvalitetno i udobno
Mercedes X već je sada službeno predstavljen iako će se početi prodavati tek potkraj 2017. Razlog je vrlo jednostavan: budući da to vozilo ne mijenja nijedno postojeće, najave počinju mnogo ranije kako bi se publika familijarizirala s novim modelom. Iako izvana ima staturu pravog Mercedesa, novi X ipak je klon jednog, odnosno dvaju modela, Nissana Navare i Renaulta Alaskana. Poznata je dobra suradnja između Mercedesa i Grupe Renault koja se, eto, potvrdila još jedanput. Stoga klasa X mnoge tehničke elemente dijeli s Navarom, ali vanjski oblik prilagođen je trokrakoj zvijezdi. Mercedesovi čelnici u startu su najavili kako će udobnost X-klase biti na razini C-klase odnosno V-klase. Upravo se zato nije štedjelo na kvaliteti i udobnosti unutarnjeg prostora. Nema sumnje da je prema svim elementima riječ o pravoj trokrakoj zvijezdi.
Dvije izvedbe
Poznato je da će, zapravo, biti dvije izvedbe X-klase: ona nazovimo je luksuznija, civiliziranija, koja će vjerojatno češće biti u gradskim sredinama, te ona radna, prava ‘off-road‘ izvedba. Zasad je predstavljena samo verzija s dvostrukom kabinom, koja ne odgovara najbolje hrvatskim propisima jer ne upada u segment N1 i ne može se potpuno odbiti PDV i zaobići trošarina. No dok dođe na naše tržište, zakoni se možda izmijene. Od motora najavljeni su četverocilindrični dizelaš koji bi trebao biti plod suradnje s Renualtom, ali i novi šesteroclindraš iz Mercedesa, kao i benzinska izvedba ponajprije namijenjena američkom tržištu. Pogon bi trebao biti na sva četiri kotača, a proizvodit će se u Nissanovim pogonima u Španjolskoj. Cijena, naravno, nije poznata, ali sigurno će biti viša od sestrinske Navare.