U Hrvatskoj su proteklih godina nestala 43 radna mjesta za koja je predviđen beneficirani staž. U pripremi je novi zakon koji će izbrisati ta radna mjesta (usporedbe radi - stari zakon), a stručnjaci kažu da postoji prostor rezanja staža za još 22 radna mjesta, piše Večernji. Pravo na staž s povećanim trajanjem trenutačno ima 25 tisuća radnika, a taj se broj očekuje i nakon najavljene reforme.
>>>Borba za beneficirani radni staž: U podne zaustavljen javni gradski prijevoz
Kabinsko osoblje, odnosno stjuardese i stjuardi, dobitnici su ove reforme jer su jedini uvršteni na listu beneficiranih zanimanja te će za 12 mjeseci rada dobiti 15 mjeseci staža.
Od iduće godine Hrvatska bi tako imala 13 beneficiranih zanimanja. Na 12 mjeseci radnog staža država priznaje šest mjeseci mirovinskog staža za baletne plesače, operne soliste, pjevače/plesače u profesionalnim ansamblima narodnih plesova, pilote, nastavnike letenja, nastavnike padobranstva i radiotelegrafiste te ronioce.
Četiri dodatna mjeseca dobivaju dva dimnjačara koji čiste visoke tvorničke dimnjake te 176 oblasnih kontrolora letenja, tri mjeseca staža dodaje se toranjskim kontrolorima letenja te po novome voditeljima kabinske posade zrakoplova (87 osoba) i članovima kabinske posade (58 osoba).
>>>Pavić: Ne ukida se beneficirani radni staž za ZET-ovce
Tisuću strojovođa elektrozvučnih i dizel-vučnih vozila od iduće će godine dobiti četiri umjesto sadašnjih šest mjeseci uvećanog staža.
Najbrojnijoj skupini beneficiranih radnika u Hrvatskoj – vozačima teških teretnih vozila iznad 7,5 tona – dodatak na staž smanjit će se s tri na dva mjeseca na svaku godinu provedenu u vozilu. Beneficirani staž po toj osnovi trenutačno ima oko deset tisuća vozača kamiona koji će se, po novome, izjednačiti s približno pet tisuća vozača autobusa i tramvaja koji na odrađenih 12 mjeseci dobivaju 14 mjeseci mirovinskog staža.
>>>Pavić: Pogledat ćemo kako povećati mirovine unutar proračunskih mogućnosti
U brodogradnji umanjenje beneficiranog staža može očekivati pet radnih mjesta s približno 1500 zaposlenih, dva radna mjesta u proizvodnji nafte s 33 osiguranika također će imati manji beneficirani staž, osam radnih mjesta s 2250 radnika u željezničkom prometu.
U povijest odlaze nepostojeća beneficirana radna mjesta u rudnicima, proizvodnji olovnih akumulatora, pojedina mjesta u željezarama, proizvodnji ferolegura i elektroda, radna mjesta u azbestu, namatanju kalema, proizvodnji vatrostalnog materijala i slično...