San je svakoga nogometnog, rukometnog ili košarkaškog trenera da ima uigranu ekipu u dobroj formi kojoj prije utakmice objasni taktiku i podijeli individualne zadatke, a kad utakmica počne, on mirno sjedi na klupi, a ekipa, uz obveznu dozu improvizacije, ostvari pobjednički rezultat. Način na koji je nastao ovaj, 600. broj Lidera vrlo je blizu toga trenerskog, odnosno glavnouredničkog sna. Ne samo kad je riječ o sadržaju jubilarnog Lidera nego i o cjelini svih Liderovih platformi. Pa si, evo, dopuštam malo drukčije ‘Ekonomalije‘ od prethodnih 599. Kad imaš broj s toliko dobrih članaka, kolumnu jednom možeš zamijeniti predstavljanjem tima i onoga što je napravio za 600. broj.
Kako rade liderovci
Matilda Bačelić, koja je imala članak i u prvom broju Lidera, ovog je tjedna pratila sve događaje u vezi s Agrokorom. Objašnjava prilike i prijetnje trenutačne napete igre živaca glavnih aktera: vlasnika Ivice Todorića, bankara, dobavljača i države. Uz njezinu analizu ide i članak jednog od naših opinion makera Danka Sučevića o psihologiji menadžera u kriznoj situaciji. Čvrstu isprepletenost Liderovih konferencija i sadržaja novina moguće je predočiti na primjeru prošlotjedne konferencije o greenfield investicijama u Medulinu. Aleksandar Tešić ta je dva dana isporučivao tekstove ekipi s weba (tu su urednik Tomo pa Branimir, Astrid, Vanessa...), a onda je još napravio vrlo kvalitetan prikaz i za tiskano izdanje. U Medulinu smo na panelu imali poduzetnika Marka Pipunića. Pa smo ga ondje zamolili da ovog ponedjeljka, kad je već bio u Zagrebu, dođe do redakcije. Više od dva sata ‘preslušavao‘ ga je Liderov specijalist za poljoprivredu i prehrambenu industriju Edis Felić. Izvukao je odličan intervju kako se izvozom pršuta do Tokija spašava Slavonija.
Naravno da se sadržaj tjednika mora prilagođavati tekućim događajima, ali mi u Lideru nastojimo igrati svoju, a ne nametnutu igru. U strukturi broja uvijek želimo imati članke koji su neposredno korisni. Pa smo tako za 600. broj pripremili finale akcije obilaska svih županija i predstavljanja tamošnjih poslovnih scena. Vjerujem da će u mnogim tvrtkama fotokopirati naš popis 100 tvrtki izazivača koje smo otkrili kao one s velikim potencijalom rasta. To su tvrtke s kojima je mudro uspostaviti poslovni odnos. Ekipa u kojoj su, među ostalima, bili novinari Kata Pranić, Sergej Abramov, Sanja Mikolčević Petrušić, Luka Fišić, Ksenija Puškarić i Valentina Starčević te fotografi Ratko Mavar i Dražen Lapić obavila je velik i nadasve koristan istraživački posao prešavši u šest mjeseci više od 15.000 kilometara.
Iskusna urednička ekipa
Liderova je specifičnost u ovih 600 tjedana i nepromijenjena, iskusna urednička ekipa (Goran, Manuela, Duška i Tatjana) čiji svaki član u svakom trenutku može pokazati da je i vrstan autor. Pa je tako Manuela za ovaj broj obradila temu o Liderovu ekosustavu. Kad smo kretali, nije bilo tog izraza, ali pokazalo se da čitatelji, sudionici konferencija, vanjski suradnici, oglašivači... čine upravo školski primjer modernog ekosustava neke tvrtke tj. projekta. Vanja Figenwald, naš stručnjak za Europu, a i šire, zajedno s Ivanom Tarnaj analizira ideju o višebrzinskoj Europskoj uniji, Nikolina Oršulić napravila je intervju s Vesellinom Popovom, stručnjakom s Cambridgea čiji je algoritam pomogao Trumpu da dođe na vlast, a Tin Bašić otkrio je najprofitabilniju bolnicu u Hrvatskoj – Sveučilišnu bolnicu u likvidaciji.
Naravno, da bi urednik/trener mogao mirno sjediti na klupi, nužno je da grafička priprema (Jelena, Dijana, Blanka i Tamara) uz kreativnost i dalje ima debele živce, a da lektorsko-redaktorski tim (Jasna, Darko i Jelena) pristaje na kompromise s urednicima i autorima. Pobjeda ne bi bilo bez ‘desnoga krila‘ Lider medije (ima urede na desnoj strani redakcijskog prostora). Šefica marketinga i poslovnih skupova Bojana udara ritam ekipi iz marketinga (Jasmina, Sanja, Lahorka i Vedran plus pridružena PR-ovka Biljana) i odjela konferencija (Tomislav, Nataša i Tina). Ekipa je zaokružena igračima na katu: od direktora Željka koji još pojačava Bojanin ritam poslovnom dijelu Lider medije preko Matije i Ivane u odjelu prodaje i pretplate te njegova pozivnog centra do Ivana koji se brine za uredan priljev sredstava na račun i nezaobilazne tajnice Vlatke. Dragi čitatelju, logično je da se nakon svega zapitaš: ‘A što onda radi glavni urednik?‘ Pa, sjedi na ‘trenerskoj‘ klupi, gleda, uživa u igri svoje ekipe i tvrdi da razmišlja o sljedećih 600 brojeva.
[caption id="attachment_265413" align="aligncenter" width="750"] Miodrag Šajatović i Željko Vukelić[/caption]