Direktor i član Uprave tvrtke Porsche Croatia Ivo Ivančević nije planirao da će ga poslovni put odvesti daleko od matične, pravne struke. Godine 2000. odlučio je napraviti veliki rez i potpuno se prebaciti u sasvim drugi svijet – autoindustriju. Automobili i autoindustrija oduvijek su bili njegova strast, zato mu se taj korak činio logičnim.
>>> Moja karijera - Mario Žižek: Uspjeh u poslu temelji na svojih pet menadžerskih postulata
– Međutim, trebalo je proći dosta vremena da se i mojoj majci to da njezin sin jedinac, odličan student i dobitnik Rektorove nagrade na Pravnom fakultetu u Zagrebu, sada prodaje automobile učini dobrom odlukom. Nakon dvije godine rada u prvoj tvrtki u toj branši, u kojoj sam svladavao osnove zanata i osjetio prvi okus menadžerskih zadaća kao voditelj prodaje i marketinga tada popularnog korejskog proizvođača Daewoo Motors, zaposlio sam se u tvrtki u kojoj i danas radim – rekao nam je Ivančević i pripomenuo da mu je dolazak u najveću tvrtku u toj djelatnosti u Hrvatskoj bio dodatan poticaj za što brži i kvalitetniji vlastiti razvoj.
Izazov u VW-u
Nakon godinu dana provedenih na raznim poslovima, 2003. dobio je priliku preuzeti vođenje marke Volkswagen. Za mladog čovjeka, tada 28-godišnjaka, bez ozbiljnijeg iskustva na vodećim poslovima bio je to vrlo velik izazov.
– Izravno vođenje tima od dvanaest kolega, svih starijih od mene, upravljanje mrežom od 24 ovlaštena partnera, samostalno pregovaranje s najvećim proizvođačem automobila na svijetu te odgovornost za tada gotovo polovinu tvrtkina financijskog rezultata pomalo su zastrašivali, ali i snažno motivirali. Danas, mnogo godina poslije, i sâm se pitam bih li kao moji tadašnji članovi Uprave imao hrabrosti tako mladoj osobi povjeriti toliku odgovornost i upravljačku snagu – istaknuo je Ivančević.
- ŠKOLOVANJE: Nakon tri razreda Prirodoslovno-matematičke gimnazije u Zagrebu maturirao u New Jerseyju, upisao se na Sveučilište u Pittsburghu na kojem je položio prvu godinu studija međunarodne trgovine, a zatim je završio Pravni fakultet u Zagrebu.
- KARIJERA: voditelj prodaje i marketinga korejskog proizvođača Daewoo Motors, s 28 postao direktor marke Volkswagen
- HOBI: restauracija oldtajmera, nautika i skijanje
Poslije gotovo deset godina provedenih na funkciji direktora marke Volkswagen odlukom suvlasnika tada još ‘joint venture‘ tvrtke dobio je priliku za iskorak iz srednjeg menadžmenta u viši i postao je član Uprave.
– Danas, nakon više od pet godina rada na tome radnome mjestu, vjerujem da javno dostupni podaci o poslovanju Porschea Croatije dovoljno govore o kvaliteti sinergije koju moj malo stariji kolega Franz Lohninger kao drugi član Uprave i ja ostvarujemo s cijelim timom kako bismo postigli što bolje rezultate – bio je jasan Ivančević.
>>> Porsche Cayenne: Nova izvedba u hibridnoj verziji
Upravo je Lohninger, izravno nadređeni član Uprave u doba Ivančevićeva ulaska u menadžerske vode, bio osoba koja je mlađemu menadžeru omogućila razvoj i dala mu u ruke odgovornost, ali i snagu da pokaže sve što može.
Dolazi digitalna generacija
– Klasičnog savjetovanja ili mentoriranja tu nije bilo, ali tijekom dugogodišnje suradnje i Lohningerova katkad specifičnog vođenja uvijek su mi bile zajamčene tri najvažnije stvari: sloboda u radu, razumijevanje u slučaju pogreške učinjene u najboljoj namjeri te njegovo vrijeme i puna pozornost kad sam zatrebao savjet ili pomoć – istaknuo je Ivančević.
I danas surađuju odlično, a Ivančeviću je posebno drago da se taj odnos razvio u cijelosti u ravnopravan odnos dvojice kolega koji zajedno odgovaraju za rezultat tvrtke na čijem su čelu te se uzajamno savjetuju, podupiru i dopunjuju. Istaknuo je također da nema idealne podjele na mlade i stare menadžere, često opterećene stereotipima ili predrasudama. Ivančević vjeruje da je mnogo poštenija podjela na dobre i loše menadžere.
– A njih, i jednih i drugih, ima u svakoj generaciji. Istina je da nije uvijek lako naći zajednički jezik i glatko surađivati s domaćim menadžerima koji su na vodećim mjestima bili još u tzv. bivšem sistemu ili u prvim godinama tranzicije. Možda su neki elementi njihovih, nazovimo ih tako, stilova upravljanja i vođenja timova drukčiji od onoga što danas smatramo najboljim – rekao je Ivančević, dodavši da su mladi menadžeri koji danas stupaju na scenu rođeni u digitalnoj okolini i da tu komparativnu prednost generacija menadžera u najboljim godinama u budućnosti neće moći premostiti.