Iako redovito igra košarku, voli pročitati dobru knjigu i pogledati dobar film, čelni čovjek zadarske Tankerske plovidbe Mario Pavić zapravo cijeli život razmišlja i djeluje kao menadžer. Profesionalnu karijeru počeo je u Tankerskoj kao kadet još između 1993. i 1994. Zatim je od 1997. do 2002. bio zaposlen kao časnik palube, a između 2003. i 2007. bio je poslovoditelj u odjelu tankera. Između 2007. i 2012. bio je broker u londonskom društvu Alan Shipping, koje je tvrtka kći Tankerske plovidbe, te generalni direktor istog društva od 2012. do 2013. godine.
Svakom mornaru službeni mobitel
Predsjednik Uprave Tankerske postao je 2013. kada su njezini prethodni članovi zbog loših rezultata dali kolektivnu ostavku. Tankerska plovidba stvorila je zalihe u to vrijeme krize, poduzela određene mjere i napravila plan aktivnosti. U tom trenutku otvorio se u kompaniji prostor mlađim ljudima te je na mjesto novog predsjednika Uprave imenovan upravo Mario Pavić, kao jedini član Uprave zadužen za provođenje pripremljenog plana. Put koji je prošao do rukovodećeg položaja, preko navigacije na brodovima, rada u operativi, nakon toga kao broker i direktor londonske podružnice Tankerske plovidbe, kako nam je rekao, pomaže mu i danas u izazovima na koje nailazi.
>>> Moja karijera - Mario Žižek: Uspjeh u poslu temelji na svojih pet menadžerskih postulata
– Izazova je bilo poprilično, ima ih i danas, ali ne bih posebno izdvajao nijedan – rekao je Pavić i dodao da je svaki od njih na svoj način specifičan.
Izmjena kompanijske kulture, prema Pavićevu mišljenju, proces je i ne događa se preko noći.
– U prvoj godini mandata donio sam više odluka u Upravi nego što ih je prije ukupno doneseno. Bilo ih je i vrlo bolnih. Sve te odluke i pravila usmjeravaju kompaniju i njezinu kulturu, vjerujem, na pravi put. Izazov je odlučivati i kreirati pravila, a pritom njegovati kulturu dijaloga i poticati kreativnost. Za uspjeh je potrebno i jedno i drugo – naglasio je Pavić.
Školovanje: Nakon Više pomorske škole i pet godina časničke navigacije na tankerima i drugim teretnim brodovima, 2002. diplomirao je pomorski menadžment na Visokoj pomorskoj školi. Karijera: Nakon školovanja prelazi u komercijalu, Odjel tankera, a od 2007. radi u predstavništvu Tankerske Alan Shipping u Londonu, gdje je do 2013. bio direktor. Hobi: košarka, vožnja biciklom, ronjenje, čitanje knjiga i gledanje filmova
U vezi s današnjim generacijama menadžera u odnosu na prijašnje i vođenjem kompanija rekao je da je, zapravo, sve ostalo isto, ali da je tehnologija uznapredovala te da su najviše evoluirali način, brzina i cijena prenošenja informacija, što sigurno olakšava poslovanje u svim segmentima.
>>> Moja karijera - Mario Musa: Tvrtke treba voditi uravnoteženim, formalno neformalnim pristupom
Svi brodovi Tankerske plovidbe danas imaju internet, svi zaposlenici imaju službene mobitele. Usporedbe radi, na mom prvom brodu nije bilo GPS-a, a mjesečna plaća bila mi je dostatna za manje od pola sata satelitskog telefonskog razgovora s Hrvatskom. Neke vještine koje su se teško stjecale i nekad bile jako cijenjene danas su povijest. Moramo toga biti svjesni, prihvatiti te činjenice i iz realnog sektora utjecati na kurikulne promjene u skladu sa stvarnim potrebama – istaknuo je Pavić.
Menadžerski postulati iz odgoja
Upravljanje brodarskom kompanijom u Hrvatskoj u odnosu na svjetske brodarske kompanije, rekao je, vrlo je slično. Misli da u Hrvatskoj ima izrazito sposobnih i poslovno orijentiranih pojedinaca, ali, nažalost, susretao se i s onim manje sposobnima, manje poštenima i manje poslovno orijentiranim pojedincima.
– Dolazi vrijeme kada će se obrađivati sve više podataka koji će omogućavati kvalitetne odluke i održivi rast. Vođenje kompanija bez takvih mogućnosti bit će veoma teško. Voditelji kompanija moraju dati svoj doprinos u razvoju takvih platformi. Ono što je stalno i neće se promijeniti jest to da lideri moraju biti uzor i dobar primjer vrijednosti koje kompanija gaji – poručio je Pavić.
>>> Moja karijera - Ivo Ivančević: Nije lako surađivati s menadžerima iz socijalizma i tranzicije
Kad je riječ o menadžerskim postulatima, stajalište je da dosta postulata nameće industrija, ali da velik dio dolazi i iz kućnog odgoja te svjetonazora.
– Inzistiram na pravilnoj raspodjeli vremena, poštenom radu, upornosti, iscrpnosti, povratnim informacijama, završavanju poslova. Moto brodarske burze Baltic Exchange ‘Our word, our bond‘ (Naša riječ – naše jamstvo) ujedno je moj moto – naglasio je Pavić i poručio da zato treba biti oprezan u dogovorima i obećanjima.