Pred više od stotinu eminentnih poslovnih lidera regije te specijalnih gostiju iz međunarodnih financijskih institucija, generalni direktor tvrtke Alkaloid Skoplje i predsjednik Upravnog odbora SUMMIT100 događanja, Živko Mukaetov, otvorio je najveći poslovni događaj na ovim prostorima – šesti godišnji SUMMIT100 poslovnih lidera jugoistočne Europe.
Tema ovogodišnjeg izdanja je „Povezivanje“ (eng. Connectivity) i to u nekoliko područja kao što su infrastruktura, promet, energetika, digitalizacija, brendiranje regije, omogućavanje slobodnog kretanja robe i usluga, ali i veći stupanj mobilnosti radne snage.
U svom uvodnom obraćanju, Živko Mukaetov istaknuo je kako je SUMMIT100 prerastao u vodeću regionalnu poslovnu platformu, a komentirao je i prethodna izdanja Summita, kao i rezultate te ključne projekte koji su proizašli iz njih.
„Fokus Summita u Skoplju, kao i svake godine, ostat će na regionalnoj suradnji. Zbog lakšeg pristupa novim tržištima tvrtkama je potrebno udruživanje, a ovo je odlična inicijativa da se tako nešto realizira. U isto vrijeme, Summit100 je snažna platforma za strukturiranje razvojnih programa koji bi bi značili korak naprijed u ispunjavanju misije izgradnje snažne poslovne zajednice koja bi bila generator većeg ekonomskog rasta. Uvjereni smo da intenziviranje regionalne suradnje te izgradnja sinergija između tvrtki vodi većoj konkurentnosti ekonomija, a tvrtkama omogućava lakši pristup novim tržištima što nas u konačnici čini znatno zanimljivijima inozemnim investitorima jer djelujemo kao unificirano tržište”, izjavio je Mukaetov na otvaranju Summita.
U specijalnom obraćanju, Violeta Bulc, europska povjerenica za promet naglasila je kako pozitivni trendovi u Europi, poput onog pada nezaposlenosti, predstavljaju dobru poruka za mlade ljude. „Europska unija izašla je iz krize, sve zemlje članice bilježe gospodarski rast i EU je danas najveće gospodarstvo u svijetu. Te dobre vijesti želimo podijeliti s našim partnerima na zapadnom Balkanu gdje se, također, događaju pozitivni trendovi“, izjavila je Bulc.
Drugog dana Summita zakazano je pet kreativnih radionica posvećenih energetici, ekonomiji baziranoj na znanju, brendiranju proizvoda na tržištu hrane i pića, kao i digitalnoj agendi i turizmu, a predviđena je i plenarna prezentacija ideja za regionalnu suradnju od strane političkih lidera regije.