Na zagrebačko taksi tržište u ponedjeljak se parkirao novi konkurent s električnim automobilima. Tvrtka Ridecar, inače firma koja se bavi tradicionalnim iznajmljivanjem automobila u vidu rent-a-cara i najmom vozača s limuzinom, odlučila je zaplivati taksističkim vodama i to na električni pogon.
Zasad im se na struju kreće svako treće vozilo, ali plan je da do 2025. ‘elektrificiraju‘ cijelu flotu. A koja je razlika između njih i ostalih taksi prijevoznika kad je u pitanju potrošač, priupitali smo vlasnika tvrtke, Marijana Babića, budući da mogućnost naručivanja vožnje preko aplikacije imaju svi, a cijene su više-manje identične na cijelom tržištu.
>>>Eko taxi planira širenje na Split
- Mi u taksi djelatnost ulazimo s novim konceptom. Ono što nas zasigurno razlikuje od postojećih prijevoznika je pet kategorija vozila. Dakle od danas u Zagrebu korisnik može odabrati želi li standardno ili električno vozilo, kombi ili možda E-klasu. Ako je više putnika, klijent može birati želi li Opel Vivaro ili nešto luksuzniju V klasu. Naša standardna kategorija je Opel Astra, a sva vozila su nova, dok kod Ubera nitko ne garantira model vozila. Na primjer, možete ići u zračnu luku, a po Vas dođe vozač s VW Upom - kaže nam Babić.
Prednost nad Uberom
Iz kompanije su zadovoljni prvim reakcijama javnosti. Ističu da u manje od jednog dana imaju 800 preuzimanja aplikacije, a s obzirom na to da je kampanja tek krenula, očekuju dobre rezultate. Za sljedeću godinu već najavljuju širenje na druge hrvatske gradove. Dubrovnik, Split, Zadar, Rijeka i Pula prvi su na listi, a Slovenija, gdje Ridecar posluje od ove godine, trebala bi biti i prvi inozemni pothvat za novopečenog taksi prijevoznika.
Svoju prednost u odnosu na Uber i druge taksi službe vide u tome što nude mogućnost izbora modela automobila, vozače koji su zaposleni u tvrtci te vozila na struju.
- Naša dugoročna strategija je imati cijelu flotu vozila na električni pogon kako smo i ranije najavljivali. Mi smo od ranije korisnici vozila na struju te u taksi djelatnosti vidimo najveći potencijal. Za sada je od samog početka rada 35 posto električne flote pa se klijenti u Zagrebu mogu koristiti Renaultom Zoe, a kasnije nam u flotu stiže i Hyundai Ioniq, ali i nova Kona. Plan je da do 2025. flota bude kompletno električna. Diferenciramo se i vlastitim vozačima jer za razliku od Cammea ili Eko taxija mi nemamo vozače koji nisu zaposleni kod nas - zaključuje Babić.
Osim činjenice da će u zagrebačkoj taksi ponudi od sada biti i električna vozila, teško da će ovaj ulazak biti potresan kao onaj Uberov budući da je u promet pušteno tek stotinu vozila, dok se broj licenca u Zagrebu kreće oko 1200. Kako su cijene više manje u skladu s postojećim konkurentima, za krajnjeg potrošača se u financijskom smislu ne mijenja gotovo ništa, ali uvođenje električnih vozila svakako je potez koji s ekološke strane zaslužuje pohvalu.