Milijardu eura koštat će izgradnja drugog kolosijeka do pruge u Kopru, koja će se graditi europskim i mađarskim novcem, što uključuje gradnju 27 km pruge, 8 tunela, dvaju mostova i vijadukta, a sve bi trebalo biti gotovo do 2025., piše HRT.
Kopar je već sada najveća teretna luka u sjevernom Jadranu, kontejnerski terminal već sada prekrcava više kontejnera nego Rijeka i Trst zajedno, a u luci danas, uz 1000 stalno zaposlenih, radi još toliko, ipak malo slabije plaćenih unajmljenih radnika, s prosječnom plaćom oko 1000 eura. Luka gradu donosi godišnji prihod od 8 milijuna eura.
>>>Slovenci na referendumu podržali gradnju nove pruge prema Kopru
U luci se tisuće Mercedesa prekrcava za Daleki istok. Godišnje pretovare više od 700 tisuća automobila.
Postojeća pruga koja je postala preopterećena i prespora dobit će novi kolosijek koji treba izgraditi na zahtjevnom, brdovitom terenu i neće biti jeftin.
Nova pruga ide pod ruku s ulaganjima u luci. U kontejnerski terminal 200 milijuna eura. Za trećinu se proširuje pristanište.
"Kopar se razvija od početka 90-ih, dijelom na račun Rijeke koja je stagnirala zbog rata, a ulaskom u EU dobili smo status europske luke. No ne bismo uspjeli bez velikih ulaganja u lučku infrastrukturu", kaže glasnogovornik luke Kopar Sebastjan Šik.
>>>Zašto riječka luka zaostaje za koparskom?
Inače, zbog tog projekta slovenski premijer Miro Cerar podnio je ostavku, no građani su na referendumu ipak podržali gradnju pruge.