Aktualno
StoryEditor

Najmoćniji stranci - Michael Georg Müller iz RBA: Hrvatsku guši prevelika birokratiziranost

18. Svibanj 2019.

U aktualnom broju Lidera objavili smo u suradnji s Finom ekskluzivnu rang listu 200 najmoćnijih stranih menadžera u Hrvatskoj, prema njihovoj upravljačkoj moći (ostvarenim prihodima u 2017). Zadnji put Lider je ovu listu radio prije pet godina. U međuvremenu se puno toga promijenilo i dosta stranih menadžera u multinacionalnim kompanijama više nije na istim pozicijama. Jedan je od rijetkih koji je u tom društvu bio i prije pet godina je čelni čovjek Raiffeisen banke, koji je na toj funkciji u Hrvatskoj od 2014.

Što biste izdvojili kao tri osnovne karakteristike hrvatskog gospodarskog tržišta?

Prije nego adresiram neke od boljki hrvatskog gospodarskog tržišta koje zagušuju gospodarstvo i ekonomiju, svakako smatram da će vraćanje rejtinga na investicijsku kategoriju, od strane Standard & Poor‘s agencije, označiti pozitivnu promjenu za poduzetništvo i gospodarski oporavak. Iako, s te strane, očekujem pozitivan pomak, još uvijek imamo preveliku birokratiziranost sustava koja guši tržišno natjecanje te pritom umanjuje konkurentnost privatnog sektora. Dodatno, važno je napomenuti da je i dalje prisutna ovisnost gospodarskog ciklusa o turizmu, ali s druge strane imamo stabilan financijski, odnosno bankovni sektor.

Na koji način provodite vrijeme izvan poslovnih obveza i što biste izdvojili kao prednosti života u Hrvatskoj?

Život u Hrvatskoj je izrazito ugodan. U svega jedan dan možete planinariti, plivati u moru ili uživati u nekom od nacionalnih parkova. Sve je blizu i ne morate trošiti nepotrebno veliku količinu vremena kako biste otkrili neku novu lokaciju ili posjetili neko mjesto. Izrazito srdačni ljudi, predivna arhitektura i ugodna atmosfera je ono što Zagreb i Hrvatsku čini izrazito pogodnim za ugodan život. Osobno, slobodno vrijeme kojeg imam na raspolaganju obično ulažem u planinarenje. Osim što me to opušta i predstavlja neku vrstu "ispušnog ventila", dodatno mi omogućava da upoznam Hrvatsku iz jedne sasvim drugačije i nove perspektive.

Koje su po vama osnovne vještine koje bi trebao posjedovati uspješni globalni menadžer?

Upravljanje sustavima, odnosno razumijevanje međuovisnosti ljudi, procesa i tehnologija, te naravno znati što s time, jedna je od važnijih vještina koje menadžer mora imati. Pogotovo kada govorimo o međuljudskim odnosima, onda su empatija i emocionalna inteligencija presudne za suradnju i izgradnju efikasnih timova. Nadalje, u današnjem svijetu modernih i novih tehnologija, smatram da je adaptibilnost, odnosno prilagodba i upravljanje promjenama, te lakoća usvajanja novih tehnologija, odnosno tzv. fast learning, ono što definira uspješnog menadžera. Uz navedeno, uspješan menadžer razumije širi kontekst poslovanja kompanije te cijelog eko sustava, ali i upravlja promjenama te aktivno sudjeluje u izgradnji kulture kompanije i mora biti spreman na brzo donošenje odluka. Dakle, da bi osoba bila uspješan menadžer, osnovno je da bude proaktivan te svojim primjerom primjenjuje promjene u kompaniji te odgovorno donošenje odluka, što znači i da preuzima odgovornost.

Koje je vaše najjače menadžersko ‘oružje’?

Oni koji me poznaju rekli bi da sam osoba kojoj su vrata uvijek otvorena. I mislim da su u pravu. Mogu za sebe reći da je moje najjače menadžersko oružje mogućnost da posvetim vrijeme i pažnju za članove svog tima te im budem na raspolaganju za sva njihova pitanja. Osim toga, podrška sam im i u ostvarenju njihovih ciljeva, te se uvijek mogu osloniti na moju pomoć i savjetovanje.

Koje bi bile neke najznačajnije odluke koje ste donijeli kao čelni čovjek u kompaniji koju trenutno vodite?

Teško je izdvojiti neka postignuća kao svoja. Svakako moram naglasiti da surađujem s vrsnim stručnjacima, te da smo u posljednjih pet godina napravili velike promjene unutar same organizacije. Danas smo adaptivna organizacija koja primjenjuje najmodernije metode agilnog razvoja, kako bismo tržištu ponuditi najbolji mogući proizvod ili uslugu u najkraćem vremenu. Pojednostavili smo svoje interne procese i procedure, u svrhu kreiranja modernog i jedinstvenog korisničkog iskustva za klijente, uvodimo nove kanale i načine komunikacije s našim klijentima, ali i djelatnicima te smo se fokusirali na društveno odgovorno poslovanje, ali i ponašanje. Svaki predsjednik Uprave iz svoje uloge ima veliku odgovornost spram klijenata, djelatnika, dioničara, ali i cjelokupnom društvu te zajednici u kojoj jedna velika kompanija djeluje. Posebno me veseli činjenica da Raiffeisen banka, sa mnom na čelu, ove godine obilježava 25 godina poslovanja u Hrvatskoj, te što smo prepoznati kao Banka koja u svojoj viziji i misiji na prvo mjesto stavlja zadovoljstvo klijenata i djelatnika.

22. studeni 2024 12:32