Hrvatski turisti su se s lanjskim porastom noćenja u Njemačkoj od 14,6 posto svrstali među deset najbrže rastućih stranih tržišta u toj zemlji, u koju ih najviše ili 42 posto putuje zbog godišnjih odmora, prosječno trošeći 66 eura dnevno, podaci su Njemačke turističke organizacije (GNBT) izneseni na njenoj godišnjoj konferenciji za medije u srijedu u Zagrebu.
Napominjući da hrvatski građani-turisti u Njemačkoj prosječno ostvaruju četiri noćenja, predstavnica regionalnog beogradskog ureda GNBT-a za Hrvatsku, BiH, Bugarsku, Crnu Goru, Rumunjsku i Srbiju Tijana Djuričić naglasila je da od svih tih zemlja hrvatski turisti bilježe najveće poraste noćenja u Njemačkoj odnosno da je porast od 14,6 posto ostvaren sa 42 tisuće lanjskih noćenja.
>>> ‘Banda 500 rođaka’: Njemačka razbila hiperaktivne pljačkaše sa sjedištem u RH
Malo iznad 10 posto porasta noćenja imali su još Rumunji, dok su ostali ispod 10 posto.
"Ono što u podacima veseli je da hrvatski turisti ne putuju više u Njemačku najčešće zbog posjete rodbini, njih 27 posto s takvim motivom su na trećem mjestu, dok su na prvom godišnji odmori sa 42 posto, a na drugom njih 31 posto koji putuju zbog posla. Najčešći putnici iz Hrvatske, njih 51 posto je u dobi od 35 do 54 godine, potom mladi od 15 do 34 godine, a još uvijek ih najviše, ili 61 posto, putuje automobilom te znatno manje avionom, autobusima i vlakom", kazala je Djuričić.
Naglasila je i da su Hrvati prvi u regiji po online rezervacijama te da najviše putuju u Bavarsku, potom pokrajine Baden-Wuettemberg i Hesse.
Vjeruje da će ih ove godine biti i više nego lani te da će im pažnju privući i posebni programi oko 500 godina reformacije, što GNBT ove godine promovira kao glavnu temu svih svojih aktivnosti obilježavanja djela i lika Martina Luthera.
>>> HTZ raspisuje natječaj za 10 direktora stranih turističkih predstavništava
Uz to, imaju i dodatnu kampanju #GermanySimplyInspiring (jednostavno inspirativni) kojom do kraja ove godine promoviraju svojih 16 pokrajina, kako bi dodatno motivirali turiste za odmore u Njemačkoj s raznolikošću ponude, ljudima i doživljajima.
Za iduću godinu najavila je da će glavna tema u promociji biti "Kulinarska Njemačka", u sklopu koje će promovirati autentične kulinarske tradicije, ali i ‘lifestyle‘ elemente kulinarstva te vino i pivo, s obzirom na rastuće gastro trendove u svjetskom, ali i njemačkom turizmu, koji je lani godine, sedmu godinu za redom, zabilježio rekorde stranih noćenja.
"U 2016. smo prvi put zabilježili više od 80 milijuna noćenja stranih turista, što je bilo i oko 1,1 milijun više nego u 2015. S oko 54 milijuna putovanja Europljana koji su je posjetili i pritom potrošili 31,4 milijarde eura zauzela je i drugo mjesto među najpopularnijim odredištima Europljana, odmah iza prve Španjolske sa 62,5 milijuna tih putovanja, i ispred treće Francuske u kojoj je bilo nešto malo manje od 38 milijuna putovanja Europljana. Porastima se nadamo iz svijeta i ove godine te ih skromno procjenjujemo na oko 2 posto u odnosu na lani", kazala je Djuričić.
Na konferenciji GNBT-a sudjelovao je i glasnogovornik njemačkog veleposlanstva u Hrvatskoj Bruno Boban istaknuvši da je Njemačka zemlja koja čuva i promovira važnost raznolikosti te odličan primjer kako se sa zemljama s kojima je nekada u povijesti bila neprijatelj sada može biti prijatelj i surađivati na brojnim projektima i u međunarodnim institucijama.