Neven Rusković, direktor Špica Sustava za Lider je prokomentirao dva desetljeća rada tvrtke koja je sinonim za kontrolu pristupa, evidenciju radnog vremena, hotelsku sigurnost i čitače bar kodova.
Špica Sustavi niz godina radi s različitim na područjima WorkForce Managementa i SupplyChain Managementa. Od osnutka, 1996. godine, na temelju iskustva i znanja ‘grade‘ bazu korisnika koja danas broji više od 800 poduzeća u Hrvatskoj. Ključna komponenta njihove poslovne strategije je realizacija Špica vlastitih rješenja kao i integracija sa svjetski priznatim partnerima oslanjanjem na vlastiti stručni i razvojni tima to je, kako naglašava direktor tvrtke Neven Rusković, "jezgra naše djelatnosti i dugoročno usmjerenje".
Špica Sustavi dio su Špica grupe osnovane krajem 80-ih godina prošlog stoljeća u Ljubljani. Grupa je kroz svoja poduzeća prisutna u Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, UK, Indiji a naš sugovornik jedan je od vodećih ljudi u poslovnoj strukturi Špice.
Špicu u Hrvatskoj vodite zadnjih 20 godina. U kojim ste uvjetima pokretali tvrtku u Zagrebu i koji vam je bio prvi odrađeni projekt?
- Uvijek je jednako teško pokrenuti tvrtku i svako vrijeme ima neki svoj specifični izazov. Naše prednosti tada su bile znanje, iskustvo, želja za radom, kvalitetni produkti, kvalitetna partnerstva i to što smo dio Špica grupacije. Problemi u tom vremenu su bili nedostupni ili vrlo loši uvjeti financiranja za nova poduzeća, što je stvaralo probleme u svakodnevnom poslovnom životu, a pogotovo u pogledu daljnjeg razvoja. Prva dva značajna projekta su nam bili integralni sustav evidencije radnog vremena u Brodogradilištu 3. Maj u Rijeci i sustav nadzora ulaza u hotelske sobe u hotelu Union u Ljubljani. Spominjem ova dva jer smo potpisali ugovore u razmaku od nekoliko dana nakon otvaranja poduzeća u Zagrebu i odmah smo pristupili realizaciji koja je bila uspješna.
Kada ste startali kakvo je bilo tržište u poslovnom pogledu? Možete li to usporediti s današnjom situacijom?
- To je bilo vrijeme u kojem je situacija na tržištu bila vrlo jednostavna. Postojali su svjetski proizvođači koji su godinama bili prisutni putem svojih distributera na našem tržištu,dok je s druge strane bio određeni broj nezavisnih proizvođača softwarea i hardwarea koji su bili kvalitetni i prilagodljivi potrebama tržišta. Mi smo se nalazili u drugoj grupi i bio nam je dostupan značajan dio tržišta. Tu smo poziciju koristili šireći broj korisnika. Razvoj komunikacija, interneta, umrežavanje na nivou svijeta, liberalizacija tržišta znači prekretnicu jer stvara jedno globalno tržište na kojem se povećava broj ponuđača, smanjuju se cijene i često se smanjuje prosječna kvaliteta.Špica je cijelo vrijeme ulagala u kvalitetu, nova rješenja, internu organizaciju i građenje svog položaja na tržištu, a što se pokazalo dobro jer zadnjih godina dolazi do promjena od strane zahtjeva korisnika, koji postavljaju sve složenije funkcionalne zahtjeve te očekuju kvalitetnu informatizaciju vlastitih procesa. To je normalan proces, jer opstanak na tržištu zahtjeva što bolju internu organizaciju na koju znatno utječe informatizacija. Tržište se stalno mijenja i opstat će ponuđači koji su spremni na promjene i koji su spremni investirati u razvoj proizvoda i svoju interne organizacije.
Poznati ste po nekoliko rješenja kao što su evidencija radnog vremena, upravljanje osnovnim sredstvima, VOICE i WMS rješenja koja su zadnjih nekoliko godina dodatno usmjerila vaše djelovanje na područjima WorkForce Managementa i SupplyChain Managementa. Je li prisutnost Špice na dva područja djelovanja utjecalo na vašu tržišnu prisutnost duže od 20 godina?
- Špica je od samog početka imala dva poslovna usmjerenja koji se godinama usporedno razvijaju. Osim sustava evidencije radnog vremena, Špica je među prvima započela s ponudom i razvojem sustava vezanih uz automatsku identifikaciju roba u trgovinama i skladištima koja je prerasla u ponudu Voice i WMS rješenja za skladišta. Kao zanimljiva informacija je podatak da je Špica prije 25 godina razvila i vlastiti čitač bar koda. Na presjeku WFM i SCM rješenja nalazi se naš sustav upravljanja osnovnim sredstvima poduzeća. Naša ponuda projekata i kompetencija unutar grupacije nam je osigurala prisutnost u vertikalama kao što su retail, logistika, hospitality i sigurno je da mogućnost prisutnosti u različitim vertikalama s različitim rješenjima zahtjeva napor, ali pozitivno utječe na našu tržišnu prisutnost svih ovih godina. Želio bih napomenuti da za ova područja djelovanja imamo vrlo fokusirane, specijalizirane, školovanje i iskusne stručnjake koji osiguravaju mogućnost ovakvog rada.
Uz prodaju, Špica daje podršku i implementaciju rješenja i sustava, ali i vlastiti razvoj? Koji su vam aktualni projekti i rješenja iz razvojnog programa?
- U razvojnom fokusu Špice International je kontinuirano unapređenje integralnog sustava evidencije radnog vremena i kontrole pristupa ‘Time&Space‘. Najnoviji proizvod Špica razvoja je terminal za evidenciju radnog vremena. Špica Hrvatska je kao centar kompetencije za područje glasovnog upravljanja skladištem razvila svoja inovativna rješenja, a također smo završili razvoj nove verzije sustava za upravljanje sredstvima poduzeća. Također razvijamo veliki broj rješenja po narudžbi za korisnike Time&Space sustava koja nam donose konkurentsku prednost mogućnošću dodatnih programskih prilagodbi procesima poduzeća.
Špica je kao grupacija prisutna u nizu zemalja. Možete li prokomentirati poziciju i poslovanje Špica Hrvatska na razini Grupe?
- Naveo bih brojku od ukupno nešto više od 3000 instalacija sustava ‘Time&Space‘ u cijelom svijetu, uključujući područje regije. ‘Time&Space‘ je preveden na 10 jezika i imamo reference u više od 27 zemalja.Ove brojke pokazuju širinu djelovanja Špice. Špica Hrvatska se također u okviru svojih grupacijskih kompetencija okrenula regionalnom tržištu na kojem smo sve više prisutni svojim rješenjima na području glasovnog upravljanja u skladištima, upravljanja osnovnim sredstvima poduzeća.
Tko su danas Špicini najznačajniji principali i partneri?
- Naša poslovna politika je dugoročno partnerstvo s najkvalitetnijom svjetskim poduzećima kao što su Zebra,Honeywell,AssaAbloyHospitality, Interel, HID…. Špica je od 2017. godine certificirani SAP partner te sudjeluje i na nadolazećem forumu SAP NOW Zagreb, 14. lipnja 2018. u kinu EUROPA - kao srebrni sponzor. Na forumu ćemo imati i štand na kojemu ćemo svima sa zadovoljstvom pokazati koje novosti se mogu pronaći u Špicinoj ponudi.