Nizozemski pivarski div Heineken preliminarno je u srijedu izvijestio da mu je dobit u prvom tromjesečju bila 11 posto niža zbog niskih temperatura koje su prigušile prodaju na europskim tržištima.
U razdoblju od siječnja do ožujka Heinekenova neto dobit pala je na 260 milijuna eura, pokazuje poslovno izvješće.
Konsolidirani obujam prodaje na međunarodnim tržištima prilagođen za utjecaj valutnih tečajeva, izvanredne stavke i prodaju odnosno kupnju imovine porastao je 4,3 posto.
>>>Skokom prodaje premium piva Heineken povećao dobit na 1,93 milijarde eura
U Heinekenu napominju da je rast u azijsko-pacifičkoj regiji, Sjevernoj i Južnoj Americi i Africi, na Bliskom istoku i istočnoj Europi više nego nadoknadio 1,7 posto manji obujam prodaje u Europi.
Najsnažniji rast zabilježili su u azijsko-pacifičkoj regiji, za 11,3 posto, zahvaljujući dvoznamenkastim stopama povećanja obujma prodaje u Vijetnamu, Maleziji i Kambodži.
- Rezultati su u prvom tromjesečju bili u skladu s očekivanjima, pri čemu je rast obujma prodaje crpio podršku iz činjenice da je Uskrs ove godine pao ranije kao i iz slabijeg početka prošle godine, istaknuo je u priopćenju izvršni direktor Jean-Francois Boxmeer.
Priznao je ipak da su "u Europi na obujam negativno utjecale niske temperature u cijeloj regiji".
Prošle su godine iz Heinekena najavili niz akvizicija, uključujući kupnju britanskog lanca pubova Punch Taverns, brazilskog Brasil Kirina i američkog Lagunitasa.
U veljači su upozorili da će i ova godina biti obilježena "oscilacijama i neizvjesnošću", upozorivši također na "negativan utjecaj valutnih tečajeva u odnosu na 2017. godinu... s obzirom na kontinuirana snažna kolebanja na deviznim tržištima".