Njemački sud odlučio je da je Facebookova politika pravih imena nezakonita te da se korisnici te društvene mreže mogu registrirati pod pseudonimima u skladu s politikom privatnosti koja vrijedi već deset godina, piše The Verge.
Odluku je još prošlog mjeseca donio Berlinski regionalni sud, ali tek jučer ju je objavila Udruga njemačkih potrošačkih organizacija (VZBV) koja je podnijela tužbu protiv Facebooka.
>>> Sean Parker: Facebook smo izgradili na ljudskoj ranjivosti
- Trudimo se osigurati jasne i jednostavne smjernice i uskladiti Facebookove usluge sa zakonom, kazao je glasnogovornik te društvene mreže koja će postupiti u skladu s presudom, ali i unijeti promjene kako bi se uskladila s europskim zakonodavstvom o privatnosti koji stupa na snagu u lipnju, navodi Reuters.
Prema VZBV-u, Facebookova politika pravog imena je prikriveni način dobivanja pristanka korisnika za dijeljenje njihovih imena, koja su samo dio informacija za koje oni nisu dobili njihovu suglasnost na ispravan način. Sud je pojasnio kako Facebook korisnicima nije dao izbor ni u drugim postavkama, kao što su dijeljenje njihove lokacije u chatu. Također, presudio je i protiv odredbi koje omogućuju Facebooku da koristi informacije poput profilne fotografije za komercijalne, sponzorirane i slične sadržaje.
Međutim, njemačka udruga potrošača nije pobijedila po svim stavkama tužbe. Među ostalim problemima privatnosti zbog kojih će se VZBV planira žaliti, jest i pritužba da je zavaravajuća tvrdnja kako su usluge Facebooka besplatne jer ih korisnici plaćaju svojim podacima.
>>>Facebook prepoznao i priznao oko 270 milijuna lažnih korisnika
Budući da je presuda došla s regionalnog suda i da se obje strane namjeravaju žaliti, teško da će ove presude biti konačne. Svejedno, presuda je dobra vijest za korisnike jer napori udruga korisnika uspješno provode pritisak protiv politike velikodušnog dijeljenja podataka koja donosi više koristi kompaniji nego korisnicima usluge.
Facebook se već nekoliko godina suočava sa zakonom o privatnosti u EU s obzirom da je on mnogo stroži u usporedbi s onim koji provodi SAD. Unatoč tome što kompanija može prilagoditi neka pravila o privatnosti na razini država, borba Europljana za potrošače mogla bi na kraju globalno osnažiti prava na privatnost.