Finski proizvođač mrežne opreme Nokia objavio je u ponedjeljak da je kupio američkog proizvođača softvera SpaceTime Insight u sklopu širenja poslovanja u segmentu softvera namijenjenog klijentima u industriji. Nokia je već kupila nekoliko malih i srednjih kompanija u okviru planirane uspostave samostalnog softverskog poslovanja koje bi im donijelo veće profitne marže od tradicionalnog poslovanja s komunikacijskim hardverom.
Nokia Software, nekadašnji Applications & Analytics, ostvario je prošle godine prihode od nešto više od 1,6 milijardi eura a ime mu je promijenjeno prije tri mjeseca kako bi se istaknula njegova sve značajnija uloga uz bok temeljnom Nokijinom poslovanju s mrežnom opremom.
>>>Finska kupila udio u Nokiji
SpaceTime proizvodi aplikacije za praćenje i analitiku koje klijentima u energetskom, logističkom, transportnom i komunalnom sektoru omogućuju troškovno efikasnije poslovanje zahvaljujući smanjenom ‘praznom hodu‘ i rjeđim popravcima, tumači Reuters. Klijenti američke kompanije uključuju FedEx, željezničko poduzeće Union Pacific, elektrodistribucijske tvrtke Entergy i NextEra Energy te Singapore Power, navode u Nokiji.
SpaceTime i njegov direktor Rob Schilling postat će dio Nokijinog odjela opreme za Internet stvari (IoT) u okviru Nokia Softwarea.
>>>Nokia uvodi mjere štednje koje uključuju 600 otkaza u francuskoj podružnici
"Većina kompanija u sektoru mreža obično je razvijala softver kako bi povećala prodaju mrežne opreme. Ovaj potez predstavlja širenje na industrijski segment poslovanja među kompanijama", tumači u telefonskom intervjuu predsjednik uprave Nokia Softwarea Bhaskar Gorti, aludirajući na prodaju softvera industrijskim i internetskim klijentima.
Gorti ističe da samo 20 posto njihove prodaje čini Nokijina telekomunikacijska oprema dok preostalih 80 posto čine proizvodi ostalih proizvođača koji se prodaju kako mrežnim operaterima tako - sve više - klijentima izvan telekomunikacijskog sektora.
Na fragmentiranom tržištu telekomunikacijskog softvera Nokia zauzima drugo mjesto s udjelom od 10 posto, pokazuju podaci konzultantske tvrtke Analysys Mason za 2016. godinu. Prvo mjesto pripada Huaweiju s tržišnim udjelom od 11 posto, a slijede Ericsson s devet te Amdocs i Oracle s po osam posto.