Aktualno
StoryEditor

Novi broj Lidera: Porijeklo imovine - Nova porezna pravila za ispitivanje i dokazivanje bogatstva

16. Ožujak 2017.

U novom broju Lidera najteži je pacijent zdravstvo koje svaki mjesec stvara nove gubitke ‘teške’ 2800 liječničkih plaća. Zdravstvo naime treba uštedjeti 50 milijuna kuna svaki mjesec da bi bilo održivo. To se može ostvariti otkazima ili temeljitim restrukturiranjem, ali uza smanjivanje utjecaja liječničkog lobija, s profesionalnim menadžmentom, povećanjem efikasnosti, razdvajanjem javnog i privatnog, outsourcingom... piše Edis Felić.

Osobna potrošnja: Što se zapravo krije iza rasta od 29 mjeseci

Osobnu potrošnju u Hrvatskoj uvelike vuku turisti, čiji broj konstantno raste, i srednji sloj, koji je nakon godina suzdržavanja od potrošnje zbog recesije, a potaknut i poreznim promjenama, odlučio malo odriješiti kesu i promijeniti automobil (pa makar i za rabljeni), kupiti bijelu tehniku ili namještaj. Kako je osobna potrošnja  lani narasla za 3,5 milijardi kuna istražuju Tin Bašić i Matilda Bačelić.

Sve tajne tečaja

Kuna nije zanimljiva ni ulagačima, ni špekulantima, ni štedišama. Važna je samo izvoznicima jer im mjeri konkurentnost. Njima već dvadesetak godina treba svojevrsni Soros koji bi joj spustio vrijednost. No dobrih vijesti za njih nema ni s oporavkom. Što nas očekuje, kakve su realna i špekulativna ponuda i potražnja, otkriva Gordana Gelenčer.

Damir Zec, poslovni direktor IBM-a Hrvatske: IBM nema problema s kadrom, ne tražimo samo IT-ovce nego one koji znaju strane jezike

I Hrvatska je ušla u kognitivnu eru u kojoj računala ne donose odluke samo na osnovi obrade podataka nego sama uče i logički rasuđuju. Do 2018. više od 75 posto potrošača, bez obzira na industriju, koristit će se uslugama s nekim oblikom kognitivne tehnologije. Računala neće zamijeniti ljude, tehnologija je tu da im pomogne. Primjerice, IBM-ova kognitivna platforma Watson na neki je način savjetnik u odlučivanju, boljem uvidu i zaključivanju te može pomoći ljudima da brže i učinkovitije riješe probleme s kojima se suočavaju, kaže Goran Zec u velikom intervjuu za Lider.

Diverzifikacija: Poduzetnici se nakon recesije vraćaju svaštarenju

Pravi je trenutak za diverzifikaciju onda kad uprava smatra da je tvrtka  dosegnula maksimum tržišnog udjela, ako ima višak sredstava ili kapaciteta koji se mogu iskoristiti u novoj djelatnosti ili se uviđa da ta nova djelatnost može biti iznadprosječno propulzivna. Ali, oprez! Diverzifikacija je rizičan potez kojim se gubi fokus s osnovne djelatnosti koja još donosi većinu prihoda, piše u temi tjedna Ksenija Puškarić.

Gradnja betonskih cesta može biti prva posljedica nove javne nabave

Kriterij ekonomski najisplativije ponude umjesto najniže cijene pokreće cementnu industriju da u gradnji cesta klasičnim asfalterima konkurira betonom. Skuplja gradnja na kraju se više isplati jer betonska cesta traje znatno dulje uz manje održavanja. No asfalteri imaju preskupu mehanizaciju u čak 56 asfaltnih baza da bi se samo tako predali. Prednosti betonskih kolnika i modalitete obrane proizvođača asfalta istražuje Aleksandar Tešić.

Poslovna scena Dubrovačko-neretvanske županije: Dvije strane turističke medalje - šampionska i ovisnička  

Industrije gotovo nema, poljoprivreda životari, poduzetničke su zone neiskorištene, prometne veze loše... Čeka se dovršetak investicija u Čilipima te Pelješki most. No i to će najviše koristiti turizmu koji tek treba napraviti pravi iskorak prema doista elitnome. Tko su glavni akteri i kakva je aktualna poslovna scena u najjužnijoj hrvatskoj županiji pročitajte u reportaži Sergeja Abramova i Kate Pranić koja uz uobičajeno detaljne analize donosi i razgovore s županom Dobroslavićem i zamjenicom gradonačelnika Metkovića koja obnaša dužnost gradonačelnika Katarinom Ujdur.

Kompanije bez prave svrhe ne znaju odgovoriti što bi svijet izgubio da ih sutra nema

Ne propustiti niti pikantni razgovor Vanje Figenwalda s ‘Mojsijem marketinga‘ Joey Reimanom koji, među ostalim kaže da "svrha kompanije nikada nije bila zaraditi novac, to je najobičniji mit. Priča o svrsi nije kako ne zaraditi novac, nego kako naći smisao da bi se zaradilo više novca."

Istraživanja marketing: Više od pola brendova ima potpuno neučinkovit marketing

Prema istraživanju ‘Meaningful Brands 2017‘, čak 60 posto brendova unatoč milijunima ‘ulupanima‘ u marketing potrošačima dostavlja sadržaj koji je za njih trivijalan. Pokazalo se da nijedan brend neće ispuniti svrhu ako njegovi marketinški lideri ne budu znatiželjni, ako ne istražuju, ne mjere i ne optimiraju sadržaj koji dostavljaju korisnicima, piše Sandra Babić.

Porijeklo imovine: Nova porezna pravila za ispitivanje i dokazivanje bogatstva

Porezna uprava uskoro će imati uvid u tekuće račune, zemljišne i katastarske knjige, stanje štednje... Sve te informacije sigurno će u budućnosti povećati broj postupaka provjere izvora stjecanja imovine te će se kontrola proširiti i na potrošnju koja nije u skladu s ostvarenim prihodima. O navedenim, nezaobilaznim poslovnim znanjima piše Božidar Lukša.

Goran Buić, načelnik Općine Medulin: Javno-privatni projekti za sinergiju sporta i turizma

Medulin nije slučajno domaćin Liderove dvodnevne konferencije o ‘greenfield‘-investicijama. Najjužnija istarska općina vodi nekoliko investicijskih projekata, mahom kao javno-privatna partnerstva, s kojima Medulin namjerava postati jedna od tri najrazvijenije općine u Hrvatskoj, a o čemu je u bogatoj ponudi našeg novog broja s načelnikom Općine Medulin razgovarao Aleksandar Tešić.

Energetika: Gore ili dolje? Formiranje cijena sliči operaciji mozga   

Novi broj Lidera donosi i poseban prilog o energetici u kojem se, među ostalim, možete detaljno informirati o formiranju cijena, putevima prema energetskoj neovisnosti, manjkavoj proizvodnji, prilikama s LNG terminalom na Krku, Jadranskom naftovodu, opskrbljivačima plina koji su u lovu na 750,000 potrošača, padu cijena struje…

Navedeno i još mnogo više potražite u novom broju tiskanog ili digitalnog Lidera.

22. studeni 2024 10:55