Aktualno
StoryEditor

Observer: Američki specijalisti za vojne dezinformacijske kampanje utjecali na Brexit

27. Veljača 2017.
Piše:
Ivana Tarnaj

Multimilijarder Robert Mercer, jedan od financijera predsjedničke kampanje Donalda Trumpa, bio je aktivno uključen u poticanje stanovništva Velike Britanije da izglasaju izlazak iz Europske Unije. Mercer je, navodno, sufinancirao kampanju preko društvenih mreža kojoj je cilj bio pridobiti neodlučne glasače da ipak glasuju za Brexit.

>>>‘Alternativne činjenice’ Trumpove savjetnice rasprodale Orwellovu 1984

Mercer ima djelomična upravljačka prava u firmi koja se zove Cambridge Analytica, a specijalizirana je za vojne dezinformacijske kampanje i upravljanje izbornim procesima. Trumpov tim platio je toj kompaniji šest milijuna dolara da osmisli način kako utjecati na neodlučne birače, a veza sa zagovornicima Brexita, točnije s Nigelom Farageom, bio je upravo Mercer.

"Psihometrični profili"

Koristeći se podacima s Facebooka, Cambridge Analytica napravila je psihometrične profile korisnika kojima je cilj bio detektirati emocionalne okidače i koristiti ih kako bi glasovali za izlazak Velike Britanije iz Europske unije.

Priču je objavio Observer (Guardian), a u njoj novinar govori o iznimno bliskim, obiteljskim druženjima između Mercera i Faragea, zbog čega je, kad se počelo govoriti o mogućnosti izlaska Britanije, Mercer prijatelju navodno ponudio besplatnu pomoć.

Priču je potvrdio direktor kampanje Leave.eu, Andy Wigmore:

- Oni su bili sretni što nam mogu pomoći. Zato što je Nigel dobar prijatelj od Mercera. Ono što su oni radili u SAD-u imalo je jako puno sličnosti s onim što smo mi pokušavali napraviti u Velikoj Britaniji. Razmijenili smo jako puno informacija- rekao je.

"Bombardirano" više od milijun ljudi

Strategija koju su razvili podrazumijevala je prikupljanje osobnih podataka od ljudi s Facebook profila i s profila drugih platformi. Potom se koristila tehnologija uz pomoć koje su se širile poruke po cijelom sustavu. Naprednu tehnologiju Wigmore je nazvao pomalo jezivom. Opisao je kako je riječ o tehnologiji umjetne inteligencije, koja je pronalazila pojedince i potom ih "bombardirala" individualiziranim reklamnim sadržajima. Obuhvatili su više od milijun ljudi.

>>>VIDEO: Predsjedniče Trump učinite Hrvatsku trećom!

Leave.eu tako je u posjedu ogromne baze podataka o ljudima i njihovim navikama, koje je pokupila s open source platformi ili mreža poput Facebooka. Vođe kampanje potom su tim istim ljudima poslali nebrojeno mnogo reklamnih poruka, ovisno o tome što su naučili i znali o njihovim osobnostima. Mogućnost ovakvog utjecaja na birače izazvala je zabrinutost, tim više što je tehnologiju i know how, Britancima dostavio čovjek iz neposredne blizine današnjeg predsjednika SAD-a, Donalda Trumpa.

28. travanj 2024 06:37