Nedavno je na društvenim mrežama objavljen neobičan blog web-portala MyUS pod nazivom ‘Što Hrvati kupuju u Americi’. Iako na prvi pogled miniistraživanje objavljeno u blogu izgleda kao reklama za neku logističku američku kompaniju, u njemu stoje zanimljivi podaci koje je inače teško provjeriti. Navedeno je da su Hrvati na prvome, a Hrvatice tek na petome mjestu u online šopingu odjevnih predmeta. Još je zanimljiviji podatak da nakon muške odjeće Hrvati iz Amerike najviše naručuju autodijelove. Zvuči pomalo nevjerodostojno.
>>>Online maloprodaja u Europi prošle godine rasla 11 posto na 534 milijarde eura
– Moram priznati da je to vrlo neobičan podatak s obzirom na velike razlike između američkog i europskog tržišta automobila. U SAD-u su dominantna američka i azijska vozila, a u Europi europska. Osim toga, troškovi distribucije iz SAD-a su skuplji, a važan je element i vrijeme isporuke. Iz Europe autodijelovi stižu za dva do tri dana, a da stignu preko oceana, čekate i do dva tjedna, na što rijetko koji kupac koji popravlja vozilo pristaje. U posljednjih 15 godina postojalo je nekoliko pokušaja razvoja online biznisa prodaje autodijelova, no osim prodaje guma, akumulatora ili ulja, prodaja zahtjevnijih dijelova nije zaživjela. Riječ je o skupim proizvodima s kojima postoji i problem povrata naručite li pogrešan dio – komentira Ivan Gadže, predsjednik Uprave tvrtke Tokić, najvećega prodajnog lanca autodijelova u Hrvatskoj, dodajući da Hrvati pouzdanijom smatraju nabavu dijelova preko automehaničara.
>>>Online prodaja uništava maloprodaju – samo u Britaniji zatvara se 10.000 trgovina
U objavljenom istraživanju (u kojem ne piše ništa o uzorku ispitanika) stoji da u kategoriji top deset proizvoda Hrvati u Americi najviše kupuju (redom) mušku odjeću, autodijelove, igračke, kozmetičke proizvode, žensku odjeću, knjige, odjeću za novorođenčad, ručne satove, dodatke prehrani te elektroničke uređaje. Navedeno je i deset najpopularnijih trgovina među Hrvatima, a to su Amazon, Ralph Lauren, eBay, Victoria’s Secret, Nordstrom, 6pm, Zappos, Zulily, Eastbay i Gap, s kojima ‘slučajno’ partnerske odnose ima MyUS. Kako je vidljivo u kratkom opisu MyUS-a, riječ je o svojevrsnom online šoping-centru koji surađuje s nekim američkim brendovima, njihovim trgovinama i nekoliko dostavnih službi. Može se pretpostaviti da egzistira od premium članarina koje očito ‘peca‘ na društvenim mrežama na hrvatskom tržištu.