Svijet je bio sasvim drugačije mjesto u prošlosti kad sam imao 5 godina, kaže dječak od 14 godina. Ne znamo što je faks, CD, email ne koristimo, vi ste svoj dnevnik držali pod lokotom, a moj je javan online. Ili napredujete ili umirete - kažu djeca na reklamnom spotu kojim je započela 12. Oracle Innovative Technologies Summit konferencija.
>>>Janusz Naklicki, Oracle – tek pet posto kompanija svjesno je vrijednosti svojih podataka
I doista, djeca su naša budućnost i njihovo viđenje svijeta, prvenstveno kroz tehnologiju i gadgete, pokazatelj je koliko se svijet mijenja i koliko je za uspješnu business budućnost potrebna stalna promjena na bolje. Jer na kraju, oni su budući poslodavci, poduzetnici, zakonodavci…
Upravo je zato moto konferencije Explore Tomorrow, Today o čemu je u uvodnom govoru vrlo zanimljivo govorio Marin Tadić, šef Oraclea za Adriatic regiju.
>>>Uskoro počinje 12. godišnja konferencija Oracle Hrvatska
- Danas je više nego ikada ranije vidljiva iznimna povezanost i premreženost IT-a i businessa. Kada je riječ o odabiru i implementaciji pojedinog rješenja, IT odjeli sve manje samostalno odlučuju te se u proces donošenja tih odluka uključuju svi odjeli. Danas fokus stavljamo na sve značajniju ulogu sadržaja odnosno njihove funkcionalnosti. Sadržaji koji su donedavno bili nedostupni i preskupi mnogima, danas su u cloudu dostupni i najmanjim tvrtkama. Poslovanje u oblaku pruža optimalnu razinu digitalne transformacije poslovanja u smislu da svatko koristi točno ono što treba, u trenutku kada mu treba, kazao je Tadić.
>>>Oracle CloudDay konferencija: Inovacija za rast. Znanje za kontrolu
Alain Ozan, potpredsjednik Oraclea za razvoj i tehnologiju poslovanja u oblaku za područje Europe, Bliskog istoka i Afrike te azijsko pacifičku regiju, istaknuo je inovativnost kao jedino sredstvo koje nam pomaže u borbi protiv irelevantnosti, procesa u kojemu sve postaje lako nabavljiva roba.
Ističe kako su danas imperativi poslovanja uvjetovani tehnologijom, okreće se modernizaciji poslovanja u oblaku, raste vrijednost podataka i njihova zaštita.
- Kada se govori o modernoj tehnologiji govori se kako će roboti zamijeniti ljude i što da učinimo da ne postanemo nepotrebni, no umjetna inteligencija nudi mnoge mogućnosti, može se iskoristiti za unapređenje biznisa i zapravo nudi mogućnosti olakšavanja poslovanja, izjavio je Ozan.
>>>mStart postao Oracle Gold Partner
Također je istaknuo kako je tvrtka razvila Autonomni oblak, prvu na svijetu autonomnu bazu podataka, što je analogija na samovozeće automobile, samo što se ovdje radi o podacima koji se sami vode.
Oracle Data as a Service (Daas) jedna je od usluga koje pružaju velik stupanj povezivosti s klijentima i cross channel razumijevanje.
Zanimljiva je bila i prezentacija tvrtke Amphinicy Technologies koja već 20 godina uspješno proizvodi softver za svjetsku satelitsku industriju i jedina je domaća tvrtka koja se time bavi.
- Bitno je pokušati, biti ustrajan, svi su razočarani političkom situacijom i općenito stanjem u zemlji, ali trebamo cijeniti vrhunske tehnologije koje se razvijaju u Hrvatskoj, a ima ih mnogo. Greške su znak napretka, stalni uspjeh je samo znak da pratite tredove, izjavio je Tomislav Nakić – Alfirević, voditelj za zemaljska satelitska rješenja Amphinicy Technologies Zagreb.
>>>FOTO: Tadić – Računarstvo u oblaku više se ne smatra jednim od ‘IT trendova’
Tvrtka Neos i njen CEO Davorin Capan govorio je o iskustvima migracije na Oracle Cloud Infrastructure koja se pokazala bržom i jeftinijom od alternativnih rješenja.
Multicom i Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNET predstavili su implementaciju jezera podataka (data lake) izgrađenog na Oracle Big Dana Appliance tehnologiji kroz najveći nacionalni obrazovni pilot projekt e-Škole koji se uspješno provodi u 10% škola, s fokusom na STEM područje.
>>>Oracle Cloud Day konferencija: Preoblikujte svoje poslovanje
Tvrtka Infoart iznijela je svoja iskustva migracije sustava upravljanja ljudskim potencijalima na Oracleovu cloud infrastrukturu, a IN2 je predstavio TMA – vlastiti sustav za upravljanje, nadzor i provođenje marketinških aktivnosti između voditelja programa i principala s jedne strane te voditelja ključnih kupaca i krajnjih kupaca s druge strane.