Vlada je na prvoj ovogodišnjoj sjednici Vlade predstavila novi projekt rezanja administrativnih troškova koji bi poduzetnicima trebao olakšati poslovanje. Riječ je o čak 104 mjere koje će se poduzeti do kraja godine i očekuje se ušteda 1,5 milijardi kuna za poduzetnike
>>>Prva ovogodišnja sjednica Vlade: 104 mjere uštedjet će poduzetnicima 1,5 milijardi kuna!
Ovo su neki primjeri pojeftinjenja i pojednostavljenja poslovanja iz Akcijskog plana Vlade
- putem e-obrasca poduzetnici će moći samostalno izrađivati procjene rizika, bez potrebe plaćanja skupe vanjske usluge (ušteda: 500 milijuna kuna)
- skraćivanje vremena i cijena usavršavanja radnika za zaštitu na radu za 50% (ušteda: 230 milijuna kuna)
- smanjuje se učestalost održavanja Odbora za zaštitu na radu s 4 puta godišnje na 2 puta godišnje (ušteda 160 milijuna kuna)
- pojednostavljuje se i digitalizira postupak prijave gradilišta inspektoratu rada, vrijeme se smanjuje sa 16 sati na 15 minuta, bez ispunjavanja tiskanice (ušteda: 9 milijuna kuna)
- rjeđi sanitarni i zdravstveni pregledi - 1 godišnje, umjesto 2 puta (ušteda: 83 milijuna kuna)
- jednostavnije evidentiranje radnog vremena
- oslobođenje članova uprava i izvršnih direktora trgovačkih društava obveze da sami sebi blokiraju račun pri FINA-i zbog neisplate plaće na vrijeme
- elektroničko plaćanje pristojbi, bez obveze kupnje državnih biljega
- od poduzetnika se neće tražiti podatke koje država već ima (npr. izvodi iz registara i sl.)
Ovo su samo neke od mjera koje iz Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva koji sadrži 104 reformske mjere za pojeftinjenje i smanjenje prevelike reguliranosti poslovnog okruženja, stoji u priopćenju Ministarstva gospodarstva.
Ponovno aktiviranje Povjerenstva za smanjenje i ukidanje neporeznih davanja
Sastavni dio ovog paketa je i ponovno aktiviranje Povjerenstva za smanjenje i ukidanje neporeznih davanja. Cilj ovog Povjerenstva je analizirati postojeće podatke iz Registra neporeznih davanja te utvrditi popis pojedinačnih neporeznih davanja čija će se vrijednost smanjiti za minimalno 30% iznosa iz registra ili ukinuti na razini svake godine.
Ujedno, Vlada na inicijativu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta pokreće razvoj brzih i jednostavnih e-usluga za pokretanje posla i e-dozvola za pristup tržištu usluga u nizu sektora, bez papira i biljega. E-usluge će biti dostupne putem već uspostavljene Jedinstvene kontaktne točke za usluge psc.hr. Time se potiče daljnja digitalizacija administrativnih procesa te štedi barem 70% vremena i novca na traženje informacija o pokretanju poslovanja i ispunjavanje formalnih obveza.
>>>Cijeli Akcijski plan skinite ovdje: Akcijski_plan_ za_administrativno_rasterecenje_gospodarstva
Pored rezanja i smanjivanja troškova u sektoru zaštite na radu koje domaće gospodarstvo „opterećuje“ s 1,3 milijarde kuna godišnje, kao i sektora sanitarnih i zdravstvenih uvjeta, Vlada je odlučila i pojednostavniti pokretanje tvrtke i obrta te liberalizirati neke djelatnosti.
Manji troškovi za d.o.o. i j.d.o.o.
Tako svi oni koji otvaraju d.o.o. i j.d.o.o. imat će puno manje troškova, a većina administracije radit će se on-line zbog čega se očekuje 76% manji administrativni trošak.
Ovo su neke od mjera Vlade i Ministarstva gospodarstva – a izdvojili bi i mjeru prema kojoj više nije potrebna izrada pečata:
- trgovačka društva će se moći osnivati elektronički, bez bilježničke ovjere
- neće trebati izraditi pečat (ušteda: 6 milijuna kuna)
- prva prijava Poreznoj upravi i za obvezna socijalna osiguranja elektroničkim putem (ušteda: 4 milijuna kuna)
- ukida se praksa dokazivanja odabranog naziva društva na EU jeziku preslikom iz rječnika stranih riječi (ušteda: 2 milijuna kuna)
- elektroničko otvaranje poslovnog računa u bankama (ušteda: 2 milijuna kuna)
Pojednostavljeno i otvaranje obrta
Pored otvaranja d.o.o. i j.d.o.o, pojednostavljeno je i otvaranje obrta, zbog čega se očekuje 41 posto niži administrativni trošak:
- potiče se registracija obrta kroz uslugu e-Obrt putem e-Građani (nema više papira)
- neće trebati izraditi pečat (ušteda: 2 milijuna kuna)
- - prva prijava obrtnika Poreznoj upravi i za obvezna socijalna osiguranja elektroničkim putem (ušteda: 1 milijun kuna)
- elektroničko otvaranje poslovnog računa u bankama
Liberalizacija djelatnosti
Nadalje, Vlada je odlučila i liberalizirati određene djelatnosti. I to s autoškole, revizore i odvjetnike.
Auto škole
- ukida se ograničenje broja novoosnovanih autoškola po županiji ovisno o procjeni države (auto škole će se osnivati prema tržišnim uvjetima)
- ukida se fiksna tarifa nastavnog sata u autoškoli
- ukida se propisivanje starosti autobusa kao uvjet da bude korišten za pohađanje vožnje (kriterij će biti tehnička ispravnost autobusa)
Revizija
- ukida se vremensko ograničenje trajanja ovlaštenja revizora
- ovlašteni samostalni revizor može osnovati više revizorskih ureda
- 30% niže cijene stručnih ispita i obveznih članarina za revizore i porezne savjetnike (3 kvartal 2017)
Odvjetništvo
- ukidanje minimalne fiksne tarife za izvansudske odvjetničke usluge pravnog savjetovanja i davanja mišljenja te ukidanje ograničenja marketinga odvjetnika