Njemačka vlada predstavila je, u sklopu borbe za čišći zrak u njemačkim gradovima, projekt poboljšanja javnog prijevoza - u projekt je uključeno pet gradova: Essen, Bonn, Mannheim, Reutlingen i Herrenberg, u kojima će biti ispitano koliko poboljšanje javnog prometa utječe na smanjenje zagađenja zraka, stoji u priopćenju ministarstva prometa i veza.
Pet gradova će podijeliti 130 milijuna eura predviđenih za poboljšanje mreže javnog prijevoza, povećanje voznog parka, novih biciklističkih staza i drugih mjera koje bi trebale povećati broj osoba koje koriste javni prijevoz i smanjiti promet i emisije štetnih plinova.
>>>Njemačka se rješava rabljenih auta: Krntije tražene u Africi, dizelaši na istoku Europe
Grad Bonn, između ostalog, planira uvođenje godišnje karte javnog prijevoza po cijeni od 365 eura, što znači jedan euro po danu.
„Ovaj projekt će nam omogućiti da otkrijemo koje mjere zaista utječu na smanjenje zagađenja zraka“, rekao je gradonačelnik Bonna Ashok Sriharan za agenciju dpa.
Europska komisija je Njemačkoj zaprijetila tužbom pred Europskim sudom ako vlada na poduzme mjere za smanjenje količine dušikovog oksida u gradovima.
>>>Istraživanje: Dizelaši godišnje ubiju 6.000 Nijemaca
Na tzv. Dizel summitu početkom godine vlada je odlučila, zajedno s automobilskom industrijom, uložiti milijardu eura u projekt smanjenja zagađenja.
Njemačka vlada i automobilska industrija se međutim još uvijek razilaze oko pitanja preinake zastarjelih dizelskih motora, kojima u nekoliko njemačkih gradova prijeti zabrana prometa.
>>>Od iduće godine dizelašima će biti zabranjen ulazak u Stuttgart
Dok automobilska industrija insistira na promjeni softvera u motorima, njemačka vlada se zalaže za mehaničke preinake na dizelskim automobilima koji ne zadovoljavaju najvišu Euro 6 normu, što industrija odbacuje zbog velikih troškova.