Brod za plutajući LNG terminal, čelični 37-godišnjak koji bi svoju mladost trebao provesti u Omišlju, zove se Golar Spirit i u vlasništvu je tvrtke Golar LNG registrirane na Bermudskom otočju. Isti je brod pun nafte prije dvije godine imao nesreću u kojoj je umalo izazvao ekološku katastrofu. Unatoč tome što je vremešan, u spornom zakonu lex LNG, protiv kojeg se bune udruge i oporba, nije regulirana odgovornost za štete koje mogu nastati ukrcajem, iskrcajem, uskladištenjem i uplinjavanjem, komentirao je za Lider čelnik udruge Eko Kvarner Vjeran Piršić koji smatra kako lex LNG treba odbaciti.
- Zašto država zakonom daje koncesiju kompaniji koja prelazi u strano vlasništvo, na 99 godina, i još će za to plaćati 20 milijuna dolara godišnje, pita se Piršić i naglašava kako je u planu izvršiti prodaju bez transparentnog postupka koncesioniranja.
Dodatan razlog zašto bi se ovaj proces trebao zaustaviti jest i to što se u spornom članku 10 omogućuje povećanje cijene plina, što direktno znači da će građani platiti cijenu broda.
- Dakle, može se očekivati poskupljenje plina za sve fizičke i pravne osobe u RH, moguće i zbog kronične nestručnosti i nesposobnosti ljudi koji vode ovaj projekt, zaključuje Piršić.
Navio Gaseiro "Golar Spirit" em rota de colisão com a Fortaleza de Santa Cruz from ConapraTV on Vimeo.