Aktualno
StoryEditor

Plenković: Međunarodna zračna luka Franjo Tuđman odiše Hrvatskom, Europom i svijetom 21. stoljeća

21. Ožujak 2017.

U utorak je rezanjem vrpce svečano otvoren novi putnički terminal Zračne luke Zagreb ‘Franjo Tuđman‘. Otvorenju su nazočili predsjednik Vlade Andrej Plenković, državni tajnik za vanjske poslove Francuske Republike, Harlem Desir, zagrebački i velikogorički gradonačelnici Milan Bandić i Dražen Barišić, te mnogi drugi dužnosnici i partneri zračne luke.

U projekt izgradnje novog terminala, koja je započela krajem 2013. godine uloženo je oko 331 milijun eura, što je najveći infrastrukturni projekt u RH u posljednjih deset godina, a gradile su ga većinom domaće tvrtke uključujući Kamgrad i Zagreb Montažu, te Viadukt koji je član konzorcija koja stoji iza investicije.

>>>Međunarodna zračna luka Zagreb lani ostvarila rast prometa za 7 posto

Koncesiju, u trajanju od 30 godina, ima Međunarodna zračna luka Zagreb, koju osim Viadukta čini još pet tvrtki članica, one su Aéroports de Paris Management, Bouygues Bâtiment International, Fond Marguerite, IFC i TAV Airports. Luka je u vlasništvu RH (55 posto), Grada Zagreba (35 posto) te Zagrebačke županije i Grada Velike Gorice (po pet posto).

U novoj zračnoj luci prometovat će 22 zrakoplovne kompanije na 39 destinacija, a novost je i da će od prvog lipnja kompanija Fly Emirates povezivati Zagreb i Dubai izravnom linijom svakog radnog dana.

Terminal je projektiran za pet milijuna putnika u prvoj fazi, s mogućnošću povećanja njihova broja do osam milijuna, a do danas je ta brojka na starom terminalu iznosila 2.9 milijuna.

>>>Croatia Airlines predstavio četiri nove linije

U ponoć 28. ožujka će se na novi terminal prebaciti sve operacije sa starog terminala, a isti dan u malo prije 6 sati ujutro poletjet će i prvi redoviti let Croatia Airlinesa iz Zagreba u Dubrovnik.

https://www.youtube.com/watch?v=TjbazmmfRBs

Govor premijera Andreja Plenkovića sa svečanog otvaranja prenosimo u cijelosti:

- Međunarodna zračna luka Franjo Tuđman, po mom dubokom dojmu i uvjerenju, odiše Hrvatskom, Europom i svijetom 21. stoljeća.

Vjerujem da će gospodarske koristi od ovakve luke biti brojne; brojne za glavni grad Zagreb, za Veliku Goricu, za sve one kompanije koje su naslonjene na Zračnu luku Zagreb i da ova koncesija, koja će trajati 30 godina, bude i poticaj, vjerojatno i za slične modele u drugim infrastrukturnim objektima, a da će sigurno i moguće proširenje kako bismo, nadam se, intenziviranjem putničkoga prometa ovdje u Zagrebu s predviđenih 5 milijuna – što je s aktualnih 2.9 milijuna skoro duplo – možda jednoga dana došli i na 8 milijuna putnika godišnje.

Možemo zahvaliti arhitektima Kinclu, Neidhardtu i pokojnomu prof. dr. Juri Radiću (zahvaljujem njegovoj supruzi koja je ovdje s nama) na ovom prekrasnom arhitektonskom rješenju koje je, siguran sam, od Međunarodne zagrebačke luke stvorilo impresivno zdanje koje će zaista biti prava vrata moderne, suvremene Hrvatske.

Uvjeren sam da bi prvi hrvatski predsjednik bio izuzetno ponosan da je večeras ovdje i da vidi kakvu zračnu luku Zagreb danas dobiva.

Zahvaljujem svim hrvatskim vladama koje su proteklih godina pridonijele realizaciji ovog projekta, zahvaljujem koncesionarima Aéroports de Paris, Bouygues Bâtiment, TAV, International Financial Corporation, Viaduktu; svima koji su u ovaj projekt u proteklim godinama unijeli svoje znanje, svoju ekspertizu, svoju želju da u prometnom smislu Hrvatska dođe na jednu višu razinu.

Ova zračna luka dio je napora Republike Hrvatske da svoju prometnu infrastrukturu stavi prije svega u funkciju svojih građana, ali i svih onih koji rado posjećuju Hrvatsku – brojnih turista koji će ovdje započeti svoj put po Hrvatskoj, brojnih onih koji će biti u proputovanju kroz našu zemlju koja, siguran sam, s ovakvom zračnom lukom, postaje hub za Jugoistočnu Europu. Bit će ovo prigoda za mnoge da povećamo broj turista budući da turizam iznosi 18 posto BDP-a Republike Hrvatske, da ćemo s ovakvom zračnom lukom postati dodatno atraktivni i privlačni svima koji žele upoznati našu domovinu.

Vjerujem da će gospodarske koristi od ovakve luke biti brojne; brojne za glavni grad Zagreb, za Veliku Goricu, za sve one kompanije koje su naslonjene na Zračnu luku Zagreb i da ova koncesija, koja će trajati 30 godina, bude i poticaj, vjerojatno i za slične modele u drugim infrastrukturnim objektima, a da će sigurno i moguće proširenje kako bismo, nadam se, intenziviranjem putničkoga prometa ovdje u Zagrebu s predviđenih 5 milijuna – što je s aktualnih 2.9 milijuna skoro duplo – možda jednoga dana došli i na 8 milijuna putnika godišnje.

Ne dvojim da će ovakva zračna luka osnažiti i našu nacionalnu aviokompaniju Croatiu Airlines koja je u dominantnom državnom vlasništvu. Vjerujem da će i ona, brojnim novim destinacijama, biti konkurentna u okviru zračnog prometa koji je danas jedan od ključnih vidova međunarodnih putovanja.

Trudit ćemo se kao Vlada današnji dan iskoristiti kao poticaj za jačanje i cestovne, i zračne, i infrastrukture u smislu morskih i riječnih luka, ali isto tako i za jačanje možda one grane hrvatskoga prometa, a to je željeznički promet, koji tek trebamo dignuti na razinu 21. stoljeća.

Veliko mi je zadovoljstvo da smo večeras svi ovdje, čestitam još jednom svima koji su pridonijeli ovom velikom projektu i veselim se posjetima svih nas Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb Franjo Tuđman. Hvala vam lijepa!

18. travanj 2024 21:50