Poduzetnici trebaju govoriti glasno, ujediniti se i povezati, i samo će tako uspjeti promijeniti trenutni odnos države prema njima. Serijal tekstova o ogorčenim poduzetnicima iznjedrio je niz problema s kojima se oni svakodnevno susreću, ali isto tako i niz prijedloga koji bi poduzetnicima olakšali poslovanje i pružili im mogućnost za napredak i širenje poslovanja.
Posljednjih dana moglo su se na Liderovim stranicama pročitati niz priča o našim ogorčenim poduzetnicima, ali to je samo djelić u moru sličnih ili istih priča koje muče ljude koji su se odlučili za poduzetnički način života. Nije to lagodan život, to je svakodnevna borba, moglo se iščitati iz komentara mnogih od njih.
Upozoravali su tako oni Vladu i ministra Marića da prestane s ‘mlaćenjem mrtvog konja‘ aludirajući na sve veće namete i poreze koji su ih snašli, ali isto tako i na razne birokratske i administrativne probleme kojih u našoj državi, nažalost ima na pretek.
Mnogi od njih koji se bave turizmom naveli su problem PDV u toj grani industrije, ističući da su mnogi turistički konkurenti u prednosti nad Hrvatskom gdje je PDV u turizmu 25 posto, dok spomenuti konkurenti poput Španjolske, Italije, Francuske imaju PDV u turizmu od 10 posto, Grčka 13 posto, Cipar 9 posto, Portugal 6-13 posto.
Turizam apsurda
I nije to kraj problema što se tiče turizma u Hrvatskoj. Monika Bračika navela je jedan zaista nesvakidašnji, možda je točnije reći nevjerojatan slučaj. Kako radi u turizmu mora plaćati mjesečni doprinos turističkoj zajednici koju njezina općina nema. Na upite nadležnima kome i gdje da uplaćuje doprinose, nije dobila odgovor. Ne zato što službenici rade loš posao, nego zato što nitko ne zna. U isto to vrijeme, strategija razvoja nam se temelji na turizmu, pa ovakvi slučajevi spadaju u rubriku ‘apsurdistan‘.
Još jedan svježi problem izniknuo je iz zemlje turizma. Naime, iz još uvijek nepoznatih razloga HZZ se okomio na turističke vodiče. Problem je krivo interpretiranje Zakona od strane HZZ-a ili postoje kontradiktornosti u pravilima o samozaposlenosti. Njihov status se promijenio preko noći iako je, što se zakonodavstva tiče, sve ostalo isto, ali su se tumačenja promijenila.
U kratko, HZZ je počeo smatrati da osobe koje nemaju posao, ali su turistički vodiči po profesiji, nisu nezaposleni te ih brišu iz evidencije. Samim time, od tih osoba traže povrat naknada koje su dobili kao nezaposleni. Problem je i taj, što je HZZ nekim vodičima dao poticaje za samozapošljavanje koje sada traže natrag. Neki pak, turistički vodiči imaju obrte, a sada im uredi za gospodarstvo ne izdaju obrtnice jer više nisu sigurni mogu li turistički vodiči otvoriti obrt.
Također, kako navode turistički vodiči, na pomolu je ideja da su vodiči koji imaju otvorene obrte u prekršaju. Kao turistička zemlja, osobama koje približavaju našu kulturu i povijest turistima treba omogućiti nesmetan rad, što izgleda u hrvatskom ‘apsurdistanu‘ nije moguće.
Ovakvi i slični slučajevi gdje poduzetnici dolaze pred zid i ne mogu dalje, pa troše vrijeme na obilaženje raznih ureda u potrazi za odgovorima i informacijama je za njih izgubljeno vrijeme. Kada bi sa svojim poduzetničkim idejama trebali ‘trčati‘ po tržištu, oni trče po uredima raznih službenika i referenata.
Tražimo nadležne organe umjesto kupce i poslovne partnere
Danas veliki ne uništavaju male, nego brzi spore, a naša država je jako spora, i polako ali sustavno uništava poduzetnike, na razne načine.
- Potrebno je hitno riješiti prijenos informacija prema poduzetnicima – moglo se čuti u mnogim komentarima. Također, neki od njih su zazivali uvođenje novog predmeta u škole – Poduzetništva, što zaista nije loša ideja.
Nama treba poticajno okruženje i prava pozitivna poduzetnička klima, a ne milodari – zaključak je naših ogorčenih poduzetnika.