Aktualno
StoryEditor

Poslovni ciljevi - Što radim bolje od drugih?

15. Rujan 2016.
Piše:
Elvira Mlivić Budeš

Surađujući s brojnim tvrtkama i pojedincima tijekom poslovnog savjetovanja i edukacije, uočila sam da su mnogi više usmjereni na ispravljanje slabosti nego na jačanje snaga. Analizirajući sebe, često smo skloni razmišljati što bismo trebali promijeniti ili unaprijediti, a rijetko smišljamo koncepte o tome kako biti još bolji u onome u čemu smo dosta dobri. Još češće sudionici edukacija imaju problem s navođenjem desetak pozitivnih osobina koje im pomažu u poslu. Kako smo mi svi jedinstvene osobe, jako je važno utvrditi po čemu se razlikujemo od ostalih na tržištu koji obavljaju isti ili sličan posao. Popis pozitivnih osobina ili vrlina daje nam osjećaj snage i samopouzdanja da možemo pozitivno utjecati na svoju poslovnu budućnost. Kada definiramo što radimo bolje od drugih, jako je važno da svoje poslovne ciljeve opišemo konkretnim koristima. Dakle, lijepo je ako ste cilj definirali u jednoj ili dvije rečenice, no trebamo se često podsjećati zašto nam je to važno i kako će to konkretno utjecati na naš poslovni i privatni život. Stručnjaci često upozoravaju da ljudi nisu dosljedni u ostvarivanju ciljeva, jer gube iz vida konkretne koristi koje će time postići. Osmislite vlastiti program uspjeha i pratite napredak!

Poslovno planinarenje

Razvoj karijere često je sličan planinarenju. Katkad je jako strmo, ponekad moramo proći uskom stazicom, malo se spuštati, a katkad možemo uživati u predivnom pogledu ili laganoj šetnji šumom. U slučaju lošeg vremena ili magle putovanje se dodatno komplicira. Također je važno što od resursa imate sa sobom ili što možete nabaviti putem. Ako se previše umorimo, moramo zastati, napuniti baterije i skupiti volju za nastavak puta. Penjanje može biti zabavno i koristiti kondiciji, no teško se penjati svaki dan, i to osam sati. Tako je na poslu. Ako želimo ići u korak s promjenama i zahtjevnim tržištem, očekuje se da smo stalno spremni za uspon. Što možemo postići ako se naljutimo na to penjanje? Apsolutno ništa pozitivno. Ostati na istome mjestu ili svjesno stati na pola puta često je nemoguće. Dakle, uvijek možete sići, a to ovisi o vašoj motivaciji i unutarnjoj snazi.

LIDER AKADEMIJA u listopadu u Kongresnom centru Zagrebačkog velesajma organizira radionice ‘Kako uspješno organizirati posao‘ (3. – 7. listopada), namijenjenu voditeljima ureda i poslovnim tajnicima, i ‘Kako do boljih rezultata i zadovoljnijeg tima‘ (17. – 21. listopada), namijenjenu menadžerima. Voditeljice radionica su dr. sc. Elvira Mlivić Budeš i mr. sc. Nataša Trojak, a polaznici dobivaju certifikat Liderove akademije.

Nema izlika za neuspjeh

Međutim, bez obzira na to koliko je teško, iz sebe treba izvući najbolje i znati da loša razdoblja prolaze jednako kao i dobra i da samo ‘uzbudljivo razdoblje‘ u našem životu daje priliku za učenje i usavršavanje novih poslovnih vještina. Teško je da možemo ostati na starim znanjima, rutini i ponašanju koji su u prošlosti rezultirali uspjehom. Nova tržišna pravila, nove situacije, promjena ponašanja suradnika i poslovnih partnera tjeraju nas da svakodnevno učimo nova pravila igre i prilagođavamo se. Stara znanja povezujemo s novim spoznajama i tako se koristimo novom bazom podataka u našem mozgu za kreiranje svježih i inovativnih ideja i pristupa. Od uspješnih ljudi danas se očekuje da budu brzi, fleksibilni, osviješteni, aktivni, snalažljivi, kreativni i optimistični. U vremenu kada su nam dostupni gotovo svi sadržaji, podaci i znanja zaista ne bismo trebali tražiti izlike za osobne neuspjehe. Ljudi se na različite načine nose s promjenama oko nas. Više nije važno što se zapravo dogodilo, važno je koji ćete zaključak vi iz svega izvući i kako ćete situaciju okrenuti u svoju korist. Neki su uvijek spremni na novu utakmicu, netko je na klupi, neki se zagrijavaju... Vlastite snage i vrline, spremnost na učenje i očekivanje uspjeha daju nam motivaciju da idemo naprijed.

Koraci do još boljeg imidža

U razgovorima često čujemo kako su neke osobe s istim znanjem i vještinama uspješnije u radnom okružju nego druge njima slične, imaju bolja primanja, bolji odnos s nadređenima, pojavljuju se u medijima ili bez problema pronađu još bolje radno mjesto. U tom slučaju rasprava često završi komentarima da ta osoba ima bolja poznanstva, uglednije roditelje ili rodbinu, vezu, sponzora ili karizmu. To može i biti točno, no uspješne osobe vješto ulažu u vlastite odnose s javnošću, pozitivno utječu na razvoj svoje karijere i kontinuirano se usavršavaju. Svakodnevno se ponašajte i radite onako kako biste željeli da vas prepoznaju i pamte. Ne činite ništa zbog čega vam može biti neugodno ili čega se u budućnosti možete sramiti. Biti izvrstan znači stvoriti naviku, jer ono smo što stalno činimo i kako se ponašamo. Pohvalite svoj napredak i proslavite vlastiti uspjeh kako biste se motivirali za daljnji napredak i usavršavanje. Često očekujemo da bi nas nadređeni ili naša sredina trebali motivirati, no s obzirom na situaciju na tržištu, od svake osobe očekuje se samomotivacija. Razmišljajte o odnosu prema sebi. Ako biste sve ono što činite sebi vrlo rado učinili i najboljem prijatelju, na dobrom ste putu. Međutim, ako se prema sebi ne odnosite s poštovanjem, ne možete očekivati da to čine drugi. Sjetite se da nećete govoriti loše niti se odnositi loše prema proizvodu ili usluzi koju želite prodati zahtjevnom kupcu. Privucite pozornost tako što ćete dati više od onoga što od vas očekuju, bilo da je riječ o poslodavcu, klijentu ili poslovnom partneru. Ljude ćete oduševiti samo ako nadmašite njihova očekivanja. Kao što se tvrtke brinu za osjećaje klijenata i kupaca, tako i osobe moraju voditi brigu o osjećajima i očekivanjima ljudi oko sebe koji su njihova ciljana javnost. Naučite slušati druge i pustite ih da vam kažu što očekuju od vas ili suradnje. Nismo naučeni slušati pa često želimo govoriti ili predstaviti sebe a da ne saznamo što druga strana od nas očekuje. Aktivnim slušanjem sprječavate nesporazume, gradite odnose, postavljate prava pitanja i olakšavate komunikaciju. Drugi će to cijeniti, a vi ćete biti još uspješniji u komunikaciji.

Novi izazovi

Prije krize, koristeći se već iskušanom strategijom uz malo kreativnosti, oni stručniji znali su koje rezultate mogu postići. Međutim, situacija se promijenila. Neki iskusniji zaposlenici pomalo su zbunjeni, a ni neki ‘novi‘ jednostavno se ne snalaze na tržištu. Slična je situacija na brojnim radnim mjestima u različitim djelatnostima. Mnogima je teško procijeniti što mogu očekivati u sljedećih nekoliko mjeseci. Sve se manje spominje planiranje u godinama, a sve se više snalazi od danas do sutra... Situacija na tržištu nije optimistična. Međutim, kad uvjeti nisu povoljni, ostaje nam samo da analiziramo sebe, svoje potrebe, poslovnu svrhu i procijenimo u kojem smjeru trebamo ići. Tog se smjera trebamo i držati, no to ne znači da moramo biti kruti u ponašanju, upravo suprotno. Promjene na tržištu traže fleksibilnost, ali takvi možemo biti samo ako razumijemo rješenja onkraj problema. U kreativnosti širimo svijest i prihvaćamo situaciju, ali se pojavljuju novi odgovori i rješenja. Tako automatski možemo privući i nove prilike. Kad se vrtimo u krug, opet se vraćamo na problem. Utjeha je da su i rješenja uvijek u blizini problema. Samo ih treba tražiti na pravi način...

22. studeni 2024 12:29