‘A Oscara dobiva...‘ rečenica je poslije koje svoje ime sanja čuti vjerojatno svatko tko se ikad poželio baviti filmom, bilo kao redatelj, glumac ili onaj koji iza kulisa prikuplja lovu, točnije producent. Svima njima zlatni kipić u narednom će razdoblju, osim prestiža i slave, osigurati i nekoliko nula više u ugovorima, kao i priličan skok na listi želja holivudskih studija kada krenu skupljati ekipe za buduće blockbustere.
Aktualni laureat u kategoriji najboljeg filma Zelena knjiga, komedija o prijateljstvu crnog pijanista i bijelog izbacivača temeljena na priči iz šezdesetih, dosad je zaradila 144 milijuna dolara, a ovaj ‘boost‘ vjerojatno će tu brojku povećati za još kojih desetak milijuna.
Akademijina nagrada većini je već nominiranih osigurala dodatnu zaradu pošto se uoči i nakon dodjele vraća na repertoar svjetskih (a i hrvatskih) kina u sklopu takozvanih ‘oskarovskih revija‘. Od toga tradicionalno najviše financijske koristi imaju, uvjetno rečeno, ‘teži‘ filmovi kao što su drame, melodrame ili trileri, posebno ako su, baš poput ‘Zelene knjige‘, bazirani ili inspirirani nekim stvarnim događajima.
https://www.youtube.com/watch?v=QkZxoko_HC0
Takvi su filmovi nerijetko prirasli srcu žiriju pa je, primjerice, lani slavio Oblik vode koji je u tjedan dana nakon objave nominacija zaradu na box-officeu popravio za 171 posto. Kada je, pak, proglašen najboljim u četiri kategorije, film Guillerma Del Tora idućeg je vikenda utržio dodatnih 2.4 milijuna dolara, gotovo identično kao Moonlight (dva i pol milijuna), dobitnik Oscara u najvažnijoj kategoriji godinu dana ranije.
U konačnici, Oblik vode je budžet od dvadeset milijuna dolara uvećao desetak puta (195.2 milijuna), što je solidan rezultat za jedno tako naglašeno eksperimentalno ostvarenje iako u usporedbi s nekima od ovogodišnjih kandidata djeluje prilično zanemarivo.
To se prvenstveno odnosi na Crnu panteru, ekranizaciju istoimenog stripa koja je diljem svijeta zaradila 1.3 milijarde dolara, a u nešto manjoj mjeri i na glazbeni ogranak nominiranih, točnije remake klasika Zvijezda je rođena (425 milijuna) i Bohemian Rhapsody, biografiju frontmena Queena Freddieja Mercurya (860 milijuna dolara). Mercuryjev biopic kući je odnio čak četiri nagrade, uključujući i onu za najboljeg glumca (Rami Malik), dok je Lady Gaga zadovoljila tek nagradom za pjesmu.
https://www.youtube.com/watch?v=mP0VHJYFOAU
Međutim, s obzirom na ‘hype‘ koji je pratio ta dva filma, teško je vjerovati da postoji previše onih koji su ga željeli pogledati, a dosad nisu imali priliku. Značajnijem popravljanju bilance tako se poslije tri osvojena kipića mogu nadati Roma koja se, dobrim dijelom i zbog ‘deala‘ o ekskluzivnoj projekciji na Netflixu, mogla pohvaliti s tek dva milijuna dolara zarade u kinima, i Miljenica (dosad 83.2 milijuna) za koju je Oscara za najbolju žensku glavnu ulogu osvojila Olivia Colman ispred favorizirane i po sedmi puta nominirane Glenn Close.
https://www.youtube.com/watch?v=6BS27ngZtxg
Što se Hrvatske tiče, kino blagajne očekivano su pomeli filmovi o kojima se najviše pričalo, točnije spomenuta trojka najuspješnijih, s posebnim naglaskom na Bohemian Rhapsody koji su, da citiram šoubiz novinare, ‘pogledali baš svi‘.
Zelena knjiga i drugi, uvjetno rečeno, ozbiljniji laureati od Hrvata će, barem ako je suditi po dosadašnjim iskustvima, eventualno dobiti tek nešto veći broj internetskih ‘viewova‘.