Aktualno
StoryEditor

Potrošnja u Hrvatskoj za vrijeme svjetskog prvenstva raste - 2 milijarde kuna

04. Srpanj 2018.

Osim što hrvatska nogometna reprezentacija puni srca navijača ponosom, indirektno puni i blagajne. Tako je prošle nedjelje za vrijeme utakmice s Danskom, prema podacima Porezne uprave, kroz sustav fiskalizacije prošlo računa u vrijednosti 429 milijuna kuna. Za usporedbu, to je 8,2 posto više nego na isti dan tjedan dana ranije, prenosi Večernji list.

Analitičari prognoziraju kako će potrošnja građana u mjesec dana nogometa porasti za više od 2 milijarde kuna u odnosu na razdoblje prošle godine. Najviše su građani potrošili za vrijeme utakmice s Argentinom i tog je dana bilo 14 posto više prometa, utakmica s Nigerijom 5 posto, s Isladom 4 posto više nego tjedan dana prije.

>>>Njemačko gospodarstvo gubi 130 milijuna eura jer će radnici gledati utakmicu protiv Koreje

Da je tome tako potvrdio je Pero Ivanković, predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HKG koji tvrdi da velika sportska natjecanja, poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu, umnogome donose značajan impuls za gospodarstvo kroz povećanu potrošnju, a stvaranju dobre atmosfere u sportskom okružju uvijek je prednjačila industrija piva koja ima značajan pozitivan doprinos i na ukupna ekonomska kretanja u proizvodnom sektoru u Hrvatskoj.

- Ukupan učinak pivarskog sektora raste tijekom vremena, a sektor je ostvarivao rast i za vrijeme recesije, što upućuje na njegov snažan potencijal generiranja ekonomske aktivnosti u zemlji. Stoga se može očekivati da će potrošnja u sklopu Svjetskog nogometnog prvenstva i aktivnosti vodećih pivarskih kompanija u Hrvatskoj pridonijeti ukupnom rastu pivskog tržišta u Hrvatskoj, komentirao je Ivanković za Večernji list.

>>>Izbornik Dalić nakon pobjede: Užitak je ključ

Prosječna komzumacija piva u Hrvatskoj iznosi 79 litara po stanovniku, a za vrijeme prvenstva u Rusiji, kada igra hrvatska reprezentacija, očekuje se povećanje od 7000 do 12 tisuća hektolitra po utakmici, istaknuo je Ivanković.

Najviše profitiraju proizvođači pivom, grickalicama, televizorima, ugostitelji, putničke agencije, kladionice i državni proračun, ali i čitava država jer dođe li hrvatska reprezentacija do finala bit će to odlična promocija naše zemlje u svijetu.

>>>Sberbank i RBI optuženi za zloupotrebu simbola svjetskog nogometnog prvenstva

Privatni konzultant Drago Munjiza kaže kako promet u HoReCa sektoru (hoteli, restorani, kafići), gdje je organizirano gledanje utakmica, raste više od 100% u odnosu na standardni dan, pa je izazov poslužiti goste koji u to vrijeme nisu cjenovno osjetljivi. I promet kladionica, posebice onih online u vrijeme utakmica raste više od 100%, dok u trgovinama ukupan standardni promet raste 25%, a prodaja navijačkih suvenira, grickalica, piva, cigareta, alkoholnih i bezalkoholnih pića i do 80% u odnosu na standardni promet, procjenjuje Munjiza te tvrdi kako bi trgovina, benzinske postaje, turističke agencije i proizvođači imali rekordnu godinu – i po prometu i po profitu uđe li Hrvatska 
u finale.

Promet u HoReCa sektoru raste više od 100% u odnosu na standardni dan. I promet kladionica, posebice onih online u vrijeme utakmica raste više od 100%, dok u trgovinama ukupan standardni promet raste 25%, a prodaja navijačkih suvenira, grickalica, piva, cigareta, alkoholnih i bezalkoholnih pića i do 80% u odnosu na standardni promet, kazao je privatni konzultant Drago Munjiza za Večernji list te tvrdi kako bi trgovina, benzinske postaje, turističke agencije i proizvođači imali rekordnu godinu uđe li Hrvatska 
u finale.

28. travanj 2024 23:38