
Predrag Milinčić (Mars): Iznimno je važno da rastemo održivo

Predrag Milinčić, regionalni direktor tvrtke Mars za tržišta Balkana i Grčke
Uz snažan portfelj, kvalitetne proizvode i razumijevanje lokalnog tržišta do stabilnog rasta i u zahtjevnim vremenima
Prošlu poslovnu godinu tvrtke Mars obilježio je rast, ali i pripajanje poslovne jedinice Balkan regiji južne Europe, koja sada obuhvaća 17 zemalja. Promijenjen je i pristup poslovanju, pa je ono sada jasno podijeljeno na dva područja: Mars Wrigley (žvakaće gume i čokolade) te Mars PetCare (hrana za pse i mačke). Predrag Milinčić, regionalni direktor tvrtke Mars za tržišta Balkana i Grčke, objasnio je da je time omogućena snažnija usmjerenost na potrebe kupaca, bolji uvid u potrošačko ponašanje te učinkovitija prilagodba tržišnim trendovima.
Što je za vas ključno na hrvatskom tržištu?
– Hrvatska je jedno od najvažnijih tržišta za područje Balkana i Grčke u svim kategorijama, a njezina snaga je i u sezonalnosti. Osobito je snažan doprinos u segmentu bitesize-pakiranja proizvoda, s brendovima poput M&M's i Skittles, a ujedno je i među zemljama s najvećim rastom u konzumaciji žvakaćih guma i čokoladica. Zanimljivo je primijetiti i razlike u regiji južne Europe, pa je na Balkanu potrošnja žvakaćih guma znatno veća nego u Španjolskoj ili Italiji. Vjerujemo da je uspješna godina rezultat kvalitete naših brendova i partnerske suradnje s Atlantic Grupom kao distributerom. Od ove godine surađujemo i na distribuciji sladoleda, što će vjerujemo otvoriti dodatne mogućnosti za rast.
Kako poslujete ove godine s obzirom na tržišna kretanja i druge vanjske utjecaje?
– Cijeli sektor robe široke potrošnje suočava se s nizom izazova koji proizlaze iz društvenih, ekonomskih i političkih okolnosti. Prošlogodišnje disrupcije u lancu opskrbe uglavnom su se stabilizirale, ali i dalje zahtijevaju praćenje. Tu je i vrtoglavi rast cijena pojedinih sirovina, posebice kakaa, što je imalo veliki utjecaj na nas. Snaga našeg poslovanja proizlazi upravo iz portfelja, u kojem se nalaze neki od najomiljenijih brendova na svijetu, poput Snickersa, Twixa i Orbita. U kombinaciji s lokalnim razumijevanjem tržišta, to nam omogućuje stabilan rast i u zahtjevnim vremenima. Osim toga, snažno smo usmjereni na digitalnu transformaciju, a ulaganjem i pristupom digital first u poslovanju omogućujemo svojim brendovima da budu još relevantniji i dostupniji.
Koliko upotrebljavate umjetnu inteligenciju u poslovanju?
– Rekao bih zasigurno u svim segmentima. Naši zaposleni potaknuti su na korištenje AI alata, educira ih se o svim mogućnostima i učinkovitosti primjene. Naravno, za nas je ključno odgovorno korištenje, uz naglasak na sigurnost i kvalitetu generiranog sadržaja. Naši brendovi također primjenjuju AI za stvaranje jedinstvenih iskustava potrošača. Primjerice, Snickers je nedavno imao kampanju gdje su obožavatelji putem AI-ja mogli dobiti personalizirane savjete izravno od Joséa Mourinha.
Je li održivost važna za strategiju tvrtke?
– Održivost ima nemjerljivu važnost u strategiji tvrtke, koju ne gledamo kao na trošak, već, naprotiv, kao priliku za rast koji nas vodi ka dugoročnom uspjehu. Tim područjem bavimo se sustavno, pa tako od 2017. godine provodimo 'Plan održivosti kroz generacije'. Riječ je o strateškom dokumentu koji je vezan uz konkretne inicijative koje smo se obvezali provoditi u područjima 'Zdravi planet', 'Prosperitet ljudi' te 'Briga o dobrobiti'. O rezultatima transparentno izvještavamo u godišnjim izvještajima o održivom poslovanju.
Kako naglašavate vrijednosti obiteljske tvrtke, inovacija i održivosti?
– Obiteljska smo tvrtka s više od stoljeća tradicije, stoga razmišljamo o generacijama koje dolaze i trajno ulažemo u ljude i poslovanje. S obzirom na veličinu tvrtke i svjetski doseg te lokalno djelovanje, iznimno je važno za naše suradnike, Zemlju i društvo u cjelini da rastemo održivo i vodimo računa o cjelokupnom lancu vrijednosti. Usporedno s nizom projekata koje provodimo unutar kompanije, tu je i niz programa za jačanje naših dobavljača, partnera i lokalne zajednice. Spomenuo bih jednu od inicijativa koja je usmjerena na smanjenje emisije metana na farmama, a to je investiranje od 27 milijuna dolara u alate, tehnologiju i novčane poticaje kako bismo osnažili mljekare. Rast nije moguć bez inovacija, pa one tako prožimaju sve segmente poslovanja. Nedavno smo održali Marsovo natjecanje 'Make the Difference', osmišljeno da slavi inovativne projekte naših suradnika, od kojih su mnogi doveli do velikih poboljšanja, ušteda troškova, smanjili naš utjecaj na okoliš ili pojednostavnili način rada. U konačnici inovacije nam pomažu da se približimo svijetu kakav želimo sutra.
*Sadržaj nastao u suradnji s Marsom*



