Vodeći proizvođači automobila, uključujući Volkswagen i Toyotu, obećali su da će poštivati etičke i društveno odgovorne standarde pri nabavi minerala potrebnih za očekivani snažan rast proizvodnje električnih automobila.
Predviđa se da će potražnja za mineralima poput kobalta, grafita i litija skočiti u idućim godinama sukladno nastojanjima vlasti da ograniče zagađenje okoliša iz automobila i pojačanim ulaganjima proizvođača automobila u električne modele.
>>> BHP: Ova godina ključna za razvoj električnih automobila, tržište metala a potom i nafte
U sklopu priprema za planirano lansiranje više od 80 novih modela do 2025. godine samo Volkswagen traži partnere u Kini, Europi i Sjevernoj Americi kako bi osigurao opskrbu baterijskim ćelijama i srodnom tehnologijom vrijednom više od 50 milijardi eura. Razgovori s glavnim proizvođačima kobalta, uključujući Glencore, u VW-ovom sjedištu u Wolfsburgu prošlog su tjedna završeni bez sporazuma.
Više od polovine svjetskog kobalta potječe iz Konga, zemlje iscrpljene političkom nestabilnošću i pravnom nesigurnošću u kojoj je dječji rad u rudnicima česta pojava.
U srijedu je skupina deset vodećih proizvođača automobila i kamiona izvijestila o pokretanju inicijative za zajedničko utvrđivanje i rješavanje etičkih i pitanja zaštite okoliša, ljudskih prava i radnih prava pri nabavi sirovina.
>>>Kinezi ulažu 30 milijuna eura u Rimac Automobile
Partnerstvo pod nazivom "Drive Sustainability" (DS) uključuje VW, Toyotu Motor Europe, Ford, Daimler, BMW, Hondu, Jaguar Land Rovera, Volvo Cars i proizvođače kamiona Scaniju i Volvo.
"Udruga će procjenjivati rizike u nabavi najvažnijih sirovina, poput, kobalta, gume i kože, u automobilskom sektoru. To će omogućiti DS-u da prepozna najvažnije aktivnosti za rješavanje tih pitanja unutar opskrbnog lanca", izjavio je Stefan Crets iz poslovne mreže CSR Europe.