AD Plastik Grupa je u 2016. godini ostvarila neto dobit od 48,1 milijun kuna, što je povećanje za 4,1 posto prema godini ranije, podaci su iz nerevidiranog, konsolidiradnog izvješća tvrtke, koje pokazuje i da je na prošlogodišnje rezultate utjecao veći pad rashoda od pada prihoda.
Ukupni su prihodi grupe iznosili 1,03 milijarde kuna i manji su za 14,1 posto.
Poslovni prihodi AD Plastik Grupe lani su iznosili 940,5 milijuna kuna, što je smanjenje za 8,6 posto. Pritom su prihodi od prodaje smanjeni za 8 posto, na 922,1 milijun kuna.
No, rashodi su smanjeni još više, ukupni su rashodi pali za 14,8 posto, na 980,8 milijuna kuna, a poslovni rashodi za 10,3 posto, na 885,4 milijuna kuna.
Povećanje EBITDA
Naše poslovne rashode smanjili smo znatno više nego poslovne prihode, a posljedično smo ostvarili povećanje EBITDA (dobit prije kamata, poreza i amortizacije) od 15,7 posto u odnosu na godinu prije. EBITDA je lani iznosila 132,9 milijuna kuna, ističu iz AD Plastika.
>>>AD Plastik osvojio novi posao za VW Grupu
"Rezultati za 2016. godinu na razini su prošlogodišnjih, unatoč prihodima koji bilježe pad od 8,6 posto u odnosu na prethodnu godinu, no naša efikasnost i financijska stabilnost kontinuirano jačaju", komentar je predsjednika Uprave Marinka Došena.
"Svjetlo na kraju tunela"
Po njegovim riječima, prodaja na europskom tržištu nešto je manja zbog manjih narudžbi kupca Hella i manjih prihoda ostvarenih kroz projektne aktivnosti, dok je u Rusiji pad prihoda više uzrokovan utjecajem tečaja, nego samim padom prodaje.
Ipak, kako ističe, iz Rusije se "nazire svjetlo na kraju tunela". "Iako mi u automobilskoj industriji znamo kako ni protekla godina nije bila lagana, tržište u Rusiji lagano se stabilizira. Sva predviđanja najavljuju povećanje prodaje vozila u Rusiji u ovoj godini, što je prilika koju će AD Plastik zasigurno znati iskoristiti", poručuje Došen u komentaru.
>>>AD Plastik izrađivat će dijelove za Renault Clio
Ocjenjuje kako je ova godina započela poprilično ubrzano, ambiciozno i optimistično te vjeruje kako su najveći razlog tome dobri temelji koji su postavljeni u prethodnom razdoblju.
Glavni je cilj za 2017. godinu rast prihoda od prodaje za minimalno 6 posto te povećanje EBITDA i neto marže, navodi se u komentaru predsjednika Uprave.
Rast na postojećim i novim tržištima, daljnje povećanje efikasnosti poslovanja te u konačnici osigurati daljnje povećanje tržišne vrijednosti društva, odnosno vrijednosti dionice, ključni su ciljevi u 2017. godini, ističe Došen, najavljujući i nastavak aktivnosti na daljnjem smanjenju kreditnih obveza Grupe i optimiziranju novčanih tokova.