Kurikularna reforma bez ravnatelja ne može uspjeti, oni su ključ uspjeha koji može potaknuti učitelje na promjene, poručila je u utorak ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković na državnom stručnom skupu ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova u Opatiji.
- Ravnatelji mogu vrijednosnu viziju škole pretvoriti u stvarnost, kazala je Žarković-Pečenković na otvaranju skupa, koji se održao pod nazivom Uloga ravnatelja u unapređivanju kvalitete rada školske/domske ustanove.
>>>Sjajan odaziv i motivacijska pisma u školskim prijavama za provođenje kurikularne reforme
Pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja Vlado Prskalo govorio je o važnosti unaprjeđivanja strukovnog obrazovanja, istaknuvši da se promjene u tom dijelu obrazovnog sustava pokreću donošenjem novog zakona o strukovnom obrazovanju. Taj zakon, ustvrdio je, jamči veću autonomiju škola pri donošenju vlastitih kurikuluma, predviđa uspostavu mreža centara kompetentnosti, ojačava učenje temeljeno na radu te sustava cjeloživotnog učenja i mobilnosti.
Prskalo je naveo kako je u tom cilju izrađen i nacionalni kurikulum strukovnog obrazovanje koji je upućen na recenziju, a potom će se i usvojiti. Razvija se, dodaje, i sustav dualnog strukovnog obrazovanja uz jače povezivanje gospodarstva sa strukovnim školama, pri čemu gospodarstvo pronalazi svoj interes u osposobljavanju budućih zaposlenika.
>>>Prskalo: Novim zakonom strukovno obrazovanje povezuje se s tržištem rada
Mijenja se, najavljuje, i zakon o obrazovanju odraslih kojim se nastoje ukloniti neke uočene negativnosti, pa će se ustanove koje se bave cjeloživotnim obrazovanjem morati akreditirati na određeno vrijeme te obnavljati akreditacije, a ujedno će se pojačati nadzor nad njihovim radom.
Prskalo je istaknuo i važnost usavršavanja znanja i kompetencija ravnatelja školskih ustanova, te potrebnim ocijenio što brže ponovno pokretanje rada škole za ravnatelje, ugašene sredinom 90-tih godina prošlog stoljeća nakon kratkotrajnog djelovanja.
>>>Komisija: Hrvatski obrazovni sustav nazadan i među lošijima u EU
O iskustvima i načinu djelovanja slovenske Škole za ravnatelje govorio je njen ravnatelj Vladimir Korošec. Ona je utemeljena 1995. godine, godišnje se upisuje oko 100 kandidata, a dosad je oko 2800 polaznika završilo tu školu i položilo ispit za ravnatelja, rekao je.
Skup s radom završava u srijedu.