Aktualno
StoryEditor

Prskalo najavio razvoj sustava dualnog strukovnog obrazovanja

20. Ožujak 2018.

Kurikularna reforma bez ravnatelja ne može uspjeti, oni su ključ uspjeha koji može potaknuti učitelje na promjene, poručila je u utorak ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković na državnom stručnom skupu ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova u Opatiji.

- Ravnatelji mogu vrijednosnu viziju škole pretvoriti u stvarnost, kazala je Žarković-Pečenković na otvaranju skupa, koji se održao pod nazivom Uloga ravnatelja u unapređivanju kvalitete rada školske/domske ustanove.

>>>Sjajan odaziv i motivacijska pisma u školskim prijavama za provođenje kurikularne reforme

Pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja Vlado Prskalo govorio je o važnosti unaprjeđivanja strukovnog obrazovanja, istaknuvši da se promjene u tom dijelu obrazovnog sustava pokreću donošenjem novog zakona o strukovnom obrazovanju. Taj zakon, ustvrdio je, jamči veću autonomiju škola pri donošenju vlastitih kurikuluma, predviđa uspostavu mreža centara kompetentnosti, ojačava učenje temeljeno na radu te sustava cjeloživotnog učenja i mobilnosti.

Prskalo je naveo kako je u tom cilju izrađen i nacionalni kurikulum strukovnog obrazovanje koji je upućen na recenziju, a potom će se i usvojiti. Razvija se, dodaje, i sustav dualnog strukovnog obrazovanja uz jače povezivanje gospodarstva sa strukovnim školama, pri čemu gospodarstvo pronalazi svoj interes u osposobljavanju budućih zaposlenika.

>>>Prskalo: Novim zakonom strukovno obrazovanje povezuje se s tržištem rada

Mijenja se, najavljuje, i zakon o obrazovanju odraslih kojim se nastoje ukloniti neke uočene negativnosti, pa će se ustanove koje se bave cjeloživotnim obrazovanjem morati akreditirati na određeno vrijeme te obnavljati akreditacije, a ujedno će se pojačati nadzor nad njihovim radom.

Prskalo je istaknuo i važnost usavršavanja znanja i kompetencija ravnatelja školskih ustanova, te potrebnim ocijenio što brže ponovno pokretanje rada škole za ravnatelje, ugašene sredinom 90-tih godina prošlog stoljeća nakon kratkotrajnog djelovanja.

>>>Komisija: Hrvatski obrazovni sustav nazadan i među lošijima u EU

O iskustvima i načinu djelovanja slovenske Škole za ravnatelje govorio je njen ravnatelj Vladimir Korošec. Ona je utemeljena 1995. godine, godišnje se upisuje oko 100 kandidata, a dosad je oko 2800 polaznika završilo tu školu i položilo ispit za ravnatelja, rekao je.

Skup s radom završava u srijedu.

09. listopad 2024 05:20