
Tvrtka za istraživanje tržišta Euromonitor javlja da je prošle godine zabilježen prvi pad prodaje alkohola na globalnoj razini od 2001. godine otkad bilježi rezultate.
- Štoviše, vjerojatno biste morali ići unazad do Azijske financijske krize u kasnim 1990-ima da bi pronašli posljednji pad u globalnoj potrošnji – rekao je analitičar Euromonitora Spiros Malandrakis.
Iako je prodaja u dolarima porasla za oko 2 posto u 2015., ukupna količina konzumiranog alkohola je pala za 0.7 posto.
Pad potrošnje je najočitiji u zemljama u razvoju, pa je ona u Brazilu pala za 2.5, a na istoku Europe za 4.9 posto. U Kini, koja je prema pisanju CNN-a daleko najveći potrošač alkoholnih pića, potrošnja se prošle godine srozala za 3.5 posto, naizgled u skladu s usporavanjem tamošnje ekonomije.
Industrija alkohola je generalno prihvaćena kao sigurna za investicije jer ljudi piju u dobrim i lošim vremenima, ali je globalna recesija izmijenila i taj trend.
- Pokazalo se da priča o beskonačnom rastu koja je jednom postojala nije toliko beskrajna – komentirao je za CNNMoney Malandrakis.
Od pića, prošle godine su najmanju prođu imali rum i votka, dok je porasla popularnost engleskog gina, irskog i japanskog whiskyja te crnog piva.