Udruga Radio Taxi Split u utorak se u otvorenom pismu upućenom saborskim zastupnicima usprotivila prijedlogu po kojemu bi zakonom bilo regulirano da jedince lokalne samouprave ne smiju ograničiti broj taksi dozvola na svom području i upozorila da je takav prijedlog zakona suprotan Ustavu Republike Hrvatske.
Udruga je ustvrdila da bi usvajanje spomenutoga zakona "prijetilo dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama ozbiljno narušilo tržišnu utakmicu, a izgubljena bi bila i brojna radna mjesta."
>>>HGK podržava liberalizaciju taksi tržišta
- U prijedlogu Zakona izričito je navedeno da lokalna samouprava ne smije ograničiti broj dozvola na svom području, što je direktno suprotno europskoj praksi, ali i Ustavu Republike Hrvatske koji u svom 135. članku propisuje da lokalna samouprava ‘obavlja poslove iz lokalnoga djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove unapređenja prirodnog okoliša, prometa i prometne infrastrukture‘, navedeno je u otvorenom pismu predsjednika udruge Radio taxi Split Milivoja Topića upućeno saborskim zastupnicima i članovima Saborskog odbora za promet.
Topić je objasnio da su otvoreno pismo odlučili uputiti zastupnicima uoči saborske sjednice na kojoj će se u srijedu odlučivati o prijedlogu Zakona o javnom prijevozu i cestovnom prometu.
Upozorio je i da bi zbog samostalnoga formiranja cijena prijevoza neovisno od odluka gradova i općina bilo realno očekivati da će se cijene mijenjati ovisno o potražnji, a moguća posljedica je nesigurnost za građane i turiste, što bi stvorilo i lošu sliku Hrvatske kao turističke destinacije.
>>>‘Nisi sama – ideš s nama!’: Besplatni taksi za žene oboljele od malignih bolesti
U otvorenom pismu upozorava se da su "u ozbiljnim financijskim poteškoćama neke globalne tvrtke, koje se izbjegavaju definirati kao pružatelji taksi usluga, a svoje ‘partnere‘ vozače često drže u gotovo u robovlasničkim uvjetima, a su zabranjene u brojnim gradovima i državama Europe".
S tim u vezi Topić je odsjetio kako je "jedna hrvatska tvrtka, koja je svojedobno radikalno snizila cijene, završila u predstečajnoj nagodbi, pa su njezine dugove na koncu platili hrvatski porezni obveznici".
- Ovo je klasičan primjer dampinga - namjernoga snižavanja cijena kako bi se uništila konkurencija, da bi nakon toga cijene bile drastično veće nego na početku, stoji u pismu.
>>>Butković: Cilj zakona je jeftiniji i dostupniji taksi
Topić smatra kako je apsurdno i ukidanje potrebe stručne osposobljenosti za vozača motornoga vozila upravo u vrijeme kada nama susjedno države nastoje postrožiti uvjete za to u skladu s direktivama Europske unije.
- Molimo vas da, u skladu sa svojom dužnosti, ispitate zašto Ministarstvo prometa potpuno ignorira studiju Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba na čelu s profesorom Markom Sevrovićem, vezanu za obavljanje taksi djelatnosti, koju je isto to ministarstva naručilo i platilo, stoji na kraju otvorenoga pisma.