Mate Rimac sa svojim je vodećim dioničarom u Aziji zaključio posao karijere tako što su Rimac Automobili i Camel grupa ugovorili da će do kraja ove godine izgraditi u Kini tvornicu električnih motora i baterija vrijednu milijardu kuna, prenosi Poslovni dnevnik.
Da je ovo važan poslovni iskorak za kompaniju govori činjenica da će nova tvornica biti usmjerena isključivo na kinesko tržište.
>>>Svjetski mediji: Concept Two glavna zvijezda ženevskog autosalona
- Kina nam je važna, jer predstavlja najveće tržište na svijetu za električne automobile, autobuse, kamione i druga prijevozna sredstva te bilježi najveći rast, izjavio je Rimac.
U Kini se mjesečno proizvede 2-3 milijuna vozila, od čega ih je 5 posto električnih, što iznosi oko 110 do 130 tisuća vozila. Iz Rimac Automobila kažu da je plan kineske Vlade u potpunosti prijeći na električna vozila, što znači da će se potražnja za električnim motorima, baterijama i drugim sustavima koji se ugrađuju u e-vozila, a što trebaju tamošnji proizvođači, u narednom razdoblju povećati za približno 20 puta.
>>>Mate Rimac: ‘Proaktivna’ Srbija dobila lukrativni natječaj na koji se Hrvatska nije ni prijavila
- Kina se strateški opredijelila prema električnim vozilima te ima već danas u planu transport potpuno prebaciti na električni pogon pa smo napravili iznimku za kinesko tržište. Tvrtka Rimac Automobili razvoj i proizvodnju za sva ostala svjetska tržišta zadržava u Hrvatskoj, ističe Rimac.
Velike serije i konkurentne cijene
Ukupno ulaganje u novu tvornicu iznosi 158.2 milijuna dolara, gotovo milijardu kuna, u čemu Rimac Automobili sudjeluju s pet milijuna eura u novcu, te znanjem i tehnologijom, dok ostatak ulaže Camel. Rimac za ulaganje dobiva 40 posto udjela u tvornici koju su nazvali Zhongke Luo Rui Technology Co.
Tvornica se gradi u gradu Xiangyangu u centralnoj kineskoj pokrajini Hubei gdje ubrzano niče "Grad novih energetskih vozila" u kojem već radi tridesetak centara za istraživanje i razvoj u auto-industriji, kao i gotovo 800 većih investicija.
>>>Rimac otvara 100 radnih mjesta, prijavite se!
Taj grad u posljednjih pet godina primio je gotovo dvostruko više investicija nego cijela Hrvatska od osnutka do danas, odnosno nešto manje od 400 milijardi kuna. Zbog takvih skala Rimac naglašava da je glavni fokus na kineskom tržištu na velikim serijama i vrlo konkurentnim cijenama.
Camel grupa najveći je proizvođač baterija u Aziji, a potkraj prošle godine u Rimac Automobile uložio je 30 milijuna eura, postavši tako njegov drugi najveći dioničar.