Aktualno
StoryEditor

Saša Ivan: Ako želite biti originalni, ne smijete se opustiti ili prepustiti kolotečini

26. Prosinac 2017.

Osim što je agencija McCann Zagreb ove godine proglašena agencijom godine napravila je brojne kreativne i zanimljive kampanje o čemu smo razgovarali sa Sašom Ivanom, Client Service Direktorom agencije.

U travnju ste na Danima komunikacija proglašeni agencijom godine, koliko se to priznanje odrazilo na poslovanje agencije u ostatku godine i na koji način utječe na planove za 2018. godinu?

McCann je na domaćim festivalima oglašivačke industrije već godinama pri vrhu, ali svakako je velika čast ponijeti kući titulu najboljeg. Svako priznanje, a posebno kolega iz struke, velik je poticaj za daljnji rad i razvoj agencije. Iako su ona važna, daljnje planove nije moguće razvijati isključivo na temelju priznanja. Zadovoljstvo klijenta, a posljedično tomu i poslovni rezultati koje ostvaruje, znatno su važniji. Ponosni smo na zaista dugoročne i kvalitetne odnose koje gajimo s našim klijentima, a nagrade su samo „šlag na tortu“ i dodatna potvrda da smo zajedno napravili kvalitetnu i učinkovitu priču.

>>>McCann Zagreb odnio prestižnu titulu najbolje agencije u Hrvatskoj

Lansirali ste božićne kampanje za HT ‘U Magenti 1 svima duplo više‘, te Konzum ‘I ovih blagdana radost je u malim stvarima‘. Čini se kako je u posljednje vrijeme znatno teže doprijeti do ciljane publike kada je riječ o oglašavanju zbog velike zasićenosti, posebno u ovo predblagdansko vrijeme. Koliko je ‘teže‘ osmisliti božićnu kampanju za razliku od standardnih kampanja u ostatku godine?

S jedne strane, koliko god je u vrijeme blagdana zahtjevno komunikacijski se izdvojiti od ostalih, toliko je to razdoblje i zahvalno jer daje mogućnost da budete znatno emotivniji nego inače. Klijenti su svjesni kako je potrebno pobuditi „blagdanski duh“ u ciljanim publikama i podsjetiti ih na one koji su nam najbitniji. Iako je to doba pojačane potrošnje bez obzira na reklame, korisnici i potrošači reagirati će na one poruke koje su bliske njihovim vrijednostima i stavovima. Na brendovima je da zauzmu svoje mjesto u tom blagdanskom „kolaču izbora“. Neki od njih, primjerice John Lewis sa svojim božićnim spotovima, otišli su toliko daleko da se njihovi spotovi za Božić očekuju s velikim nestrpljenjem jer su postala prava mala remek-djela, pa bih rekao da je izazov utoliko još veći i teži: ispuniti očekivanja, a ne samo izdvojiti se od konkurencije.

Od početka rujna do danas u medijski prostor lansirali ste ukupno 9 TVC kampanja među kojima su, osim prethodno navedenih, RBA, Optima Telekom i Bonbon što znači da McCann agencija ima kapacitet za lansiranje kampanja iz različitih područja. Koja od navedenih vam je bila najveći izazov?

Činjenica da s većinom klijenata surađujemo već duži niz godina daje nam određenu prednost jer možemo reći da klijente i njihov „business“ zaista razumijemo. Naravno da je svaki novi projekt ujedno i potpuno novi izazov i još jedna prilika da se s određenim komunikacijskim zadatkom suočimo na potpuno novoj kreativnoj razini, ali uz izvrsnu podlogu i kvalitetan tim ljudi koji blisko surađuju, nema poteškoća ili izazova koje ne možemo premostiti.

>>>Media market: Minuta videa vrijedna 1,8 milijuna riječi

Ove godine također ste počeli surađivati s novim klijentima, među kojima su i oni van Hrvatske. Razlikuje li se i po čemu suradnja s domaćim i stranim klijentima?

S obzirom da smo dio internacionalne mreže, naviknuti smo na suradnju kako s domaćim, tako i s klijentima van Hrvatske. Posebno u današnje vrijeme granice ne predstavljaju problem, ponajviše iz razloga što se komunikacija odvija na različitim platformama koje nam pojednostavljuju suradnju te omogućavaju osmišljavanje komunikacijskih rješenja neovisno o lokaciji klijenta ili agencije. Naravno da druga tržišta predstavljaju nešto veći izazov jer je potrebno upoznati se sa specifičnostima publike i tržišta za koje radimo, ali uz kvalitetne informacije od klijenta te potpuno otvorenu suradnju, rezultati ne mogu izostati. Iznimno smo zadovoljni pristupom i razinom povjerenja s kojom se susrećemo prilikom suradnje s klijentima izvan Hrvatske što nam svakako olakšava posao i omogućava veću kontrolu nad projektom.

Koje su najčešće prepreke i izazovi, ako postoje, s kojima se susrećete prilikom istraživanja i cijelog kreativnog procesa za osmišljavanje novih kampanja?

Svaki projekt ili kampanja sa sobom nosi određene specifičnosti i izazove, ali upravo u tome krije se i najzabavniji dio našeg posla. U prilici smo kroz kreativan proces uhvatiti se zadatka i pronaći optimalno rješenje za neki komunikacijski izazov. Ako želite uvijek i svaki put iznova biti originalni, ne smijete se opustiti ili prepustiti kolotečini i upravo zato nas svaki novi projekt veseli. I još kada je suradnja s klijentom utemeljena na međusobnom uvažavanju i povjerenju, kompletan proces je puno ugodniji te u konačnici rezultira kvalitetnijim proizvodom koji ostvaruje zadane ciljeve, što nam se do sada pokazalo ispravnim na nemalom broju uspješnih kampanja.

22. studeni 2024 09:19