Čak šest od osam zagrebačkih mostova trebalo bi ići u hitnu sanaciju, pokazala je studija IGH s početka ove godine koju je Grad Zagreb naručio još prije dvije godine, od kojih je najopasniji Most slobode s kojeg od 2015. otpadaju kameni blokovi, piše Jutarnji povodom nesreće u Genovi gdje se urušio most.
Grad Zagreb je početkom godine napokon raspisao natječaj za njegovu obnovu, vrijedan 19 milijuna kuna, ali do danas radovi, koji bi trebali trajati tek pet mjeseci, nisu počeli.
>>>Otvoren čiovski ‘most čežnje’
Ove godine Most slobode ostat će kakav jest jer, budući da od studenog kreću ozbiljni radovi na remetinečkom rotoru, dvije gradske žile kucavice ne mogu se samo tako prekinuti, kako piše Večernji. Ako se bude čekalo završetak rekonstrukcije rotora to znači da će most stajati ovakav kakav je još dvije godine.
Zagrebački su mostovi građeni između 50-ih i ranih 60-ih godina, a ne sjećam se da smo u posljednjih 20 godina imali neku veću sanaciju. Riječ je o sustavnoj nebrizi za društvenu imovinu - Željko Uhlir, državni tajnik Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja.
Osim Mosta slobode, prema studiji IGH, potrebna je hitna sanacija petlje u Držićevoj, Mosta mladosti, Domovinskog mosta, Jankomirskog mosta i pješačkog Savskog mosta.
>>>Osim Pelješkog mosta gradit će se još tri mosta, dva vijadukta, četiri tunela i dva vidikovca
Mostovi su građeni za 100 godina, ali bi ih trebalo redovito kontrolirati da bi se izbjegle ovakve tragedije kao u Genovi... Potaknuto ovom tragedijom, Ministarstvo će od velikih gradova sada tražiti da nam dostave svoje planove održavanja - poručuje Uhlir, koji je inače i projektant nekih mostova.
Kad je riječ o državnim mostovima, tunelima, nadvožnjacima i podvožnjacima, Uhlir naglašava da je tu situacija dobra jer se redovito prate četverogodišnji programi koje donosi Vlada, a neki mostovi, poput Krčkog, Paškog i Masleničkog mosta, imali su određene sanacije i redovito se prati stanje.