O izazovima konkurentnosti hrvatskog turizma govorio je na Liderovoj konferenciji Dan velikih planova Siniša Topalović, direktor zagrebačkog ureda konzultantske tvrtke Horwath HTL. Nakon još jedne rekordne sezone u kojoj su rasla noćenja, posjeti i kilometaske kolone i u kojoj očekujemo prihode veće od 10 milijardi eura, Topalović je rekao da se ne trebamo zanositi brojkama nego vidjeti kako možemo prevenirati neke od ključnih zamki.
>>>Plenković: Poduzetnicima ćemo do kraja godine dodijeliti 700 milijuna eura subvencija
- Unatrag pet godina turizam bilježi pad prihoda za 41 euro po stranom dolasku – rekao je Topalović i zaključio da nam smještajna struktura postaje nekonkurentna, da je od 200 tisuća novih kreveta 82 posto u privatnom smještaju te da 86 posto noćenja ostvarujemo ljeti.
>>>Predsjednica: Razvoj izvoza najbolja je mjera za zapošljavanje
-Imamo ogromne potencijale i trendove koji idu u suprotnom smjeru od onoga što bi moglo biti, Ako želimo dostići konkurentski standard Europe trebamo to učiniti u predsezoni i podsezoni, a za to nam treba 50 tisuća novih ključeva u hotelima. Ovom brzinom ćemo doći na razinu prosjeka za 40 godina, rekao je Topalović i naglasio da su ključni izazovi hrvatskog turizma aktivacija državnih projekata, rješavanje pitanja turističkog zemljišta i pomorskog dobra, podizanje efikasnosti sustava upravljanja turističkim zajednicama, stabilizacija porezog sustava, poboljšanje zračne dostupnosti i ulaganje u zdravstveni i kongresni turizam.
>>>Vujčić: Rast produktivnosti je zaustavljen, Hrvatska je prestala biti ‘catching-up’ zemlja
Na Liderovoj konferenciji govorio je i Dario Scannapieco, potpredsjednik i član Uprave Europske investicijske banke i uz ostalo pobrojao ključne izazove i mogućnosti za podršku ulaganjima u Hrvatskoj. Naveo je uz ostalo da je održivi rast gospodarstva na razini od 3 posto BDP-a, da se očekuju institucionalne reforme, jak utjecaj turizma na rast gospodarstva, smanjenje odljeva radne snage u pojedinim industrijama te rješenje pitanja restrukturiranja Agrokora.