https://www.youtube.com/watch?v=hLZjjwwN1N0
Škoda Fabia u Hrvatskoj možda nema Octavijinu karizmu, nema ni prodajne rezultate starijeg i većeg brata. Dok je trenutačno Octavia najtraženiji model u Hrvatskoj, Fabia nije ušla ni u prvih dvadeset, ali svejedno je vrlo važna za Škodu. Česi su prošlog tjedna predstavili redizajniranu izvedbu treće generacije Fabije. Cilj je bio jasan: dizajnerski približiti automobil Octaviji. Ipak, drastičnijih promjena nema, možemo samo navesti podatak da su Česi ponudili u opciji 18-colske naplatke s kojima Fabija dobiva sportski izgled.
>>>Ferrari je najprofitabilniji brend u autoindustriji
Također se mogu nadoplatiti LED svjetla, ali pokazivači smjera ostali su vjerni dobrim starim žaruljama, tu je LED tehnologija ostavljena drugim markama u sklopu VW-ova koncerna. Uz klasičnu peterovratnu izvedbu redizajniran je i karavanski model.
Nema digitalnu ploču
U unutarnjem prostoru dorađeni su instrumenti koji su sada pregledniji i lakše ih je očitavati. Fabia nema digitalnu instrumentnu ploču poput VW-a ili Audija, što je očekivano jer Škoda cilja drugu publiku. Na središnjoj je konzoli ‘infotainment‘- sustav kojim se upravlja ekranom od 6,5 inča. Škodin je slogan ‘Simply Clever‘.
Na Fabijinu je unutrašnjost itekako primjenjiv: jednostavna je, praktična, a opet ima sve potrebno. Dio ‘Clever‘ mogao bi se odnositi na baterijske svjetiljke u prtljažniku ili pak strugač leda s mjeračem dubine profila za gume.
Četiri izvedbe motora
Škoda se odlučila za drastičan potez u motorima. U cijelosti su izbačeni dizelaši, ostavljeni su samo trocilindrični benzinski agregati. Riječ je o jednolitrenome motoru koji dolazi s četiri različite snage. Dvije slabije izvedbe razvijaju 60 i 75 konja, u tom slučaju motori nemaju turbopunjače. Minus je, naravno, manja snaga, ali i okretni moment, a plus bi svakako trebala biti dugovječnost motora.
>>>Prestaje proizvodnja Fiat Punta
Turboizvedbe razvijaju 95 odnosno 110 konja. U najjačoj izvedbi Fabia razvija najveću brzinu od 195 km/h, a do stotke dolazi za 9,6 sekundi. Svi modeli osim najjače izvedbe dolaze s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, a izvedba sa 110 konja ima šest stupnjeva prijenosa i mogućnost odabira DSG automatskog mjenjača. Cijene nove Fabije neće se previše razlikovati od dosadašnjih modela.