Drugog dana SmartCard konferencije predavači su prikazali neke od inovacija u mobilnom plaćanju i digitalnom bankarstvu. Nove aplikacije mobilnog bankarstva poput Personalizirane ponude, Person 2 person plaćanja. Podizanje gotovine s bankomata putem mobilne aplikacije, Personal finance management u mobilnom bankarstvu, Mogućim primjenama push notifikacija, i sličnim poboljšanjima predstavio je Filip Vugec voditelj tima project managera u tvrtki Infinum.
Digitalna banka
Kada se spomene digitalno bankarstvo vrlo često se podrazumijeva da se radi samo o korištenju mobilnog i internetskog bankarstva, ali značenje je daleko šire – digitalno bankarstvo je sposobnost digitalne interakcije s korisnicima, rečeno je na konferenciji.
>>>Smartcard 2017: Nastavlja se trend rasta platnih kartica u Hrvatskoj
"47 posto stanovnika Hrvatske koristi mobilno bankarstvo, a 26 posto njih se koristi mobilnim bankarstvom. Broj korisnika mobilnog bankarstva raste, znači možemo govoriti o jednom usađenom trendu i jednako tako raste i udio transakcija mobilnog bankarstva", kazala je Slavenka Došen, Leading specialist for product develpment Zagrebačke banke.
Ono što je ključno za uspjeh digitalizacije, smatra Došen, su modularna, regulativna rješenja, novi procesi i tehnologije te zaposlenici.
Mobile payment (HCE)
Mobilno plaćanje i kakav je stupanj razvoja HCE-a objasnio je Viktor Olujić iz Asseco-a. Od trenutka kad je omogućeno korištenje NFC čitača unutar Android mobilne platforme svjedoci smo konstantnog napretka rješenja koja omogućavaju mobilna plaćanja zasnovana na HCE tehnologiji. U utrci oko zadobivanja povjerenja krajnjeg korisnika uključuju se banke, trgovci kao i FinTech kompanije koje promoviraju svoja mobilna rješenja za beskontaktna plaćanja, rečeno je na konferenciji.
Najviše pažnje publike na ovogodišnjoj SmartCard konferenciji privukla je upravo Jelena Prstačić koja je predstavila novi način otvaranja računa u Zagrebačkoj banci – potpuno digitalno.
- Otvaranje računa putem mobitela i bez fizičkog prisustva bankara, a potrebno je svega nekoliko minuta, račun se ugovara preko mobitela, a sve što je korisnicima potrebno je pametni telefon, m-zaba aplikacija te valjana osobna iskaznica na kojoj je navedeno prebivalište u Republici Hrvatskoj - objasnila je Prstačić.
>>>Fintech: Američki startup najavio kraj ere, ponudio besplatni prijenos novca
Novi klijenti Zagrebačke banke mlađi su od 30 godina koji vole nove tehnologije i jednostavnu upotrebu samih aplikacija. Najzanimljiviji dio otvaranja računa na ovaj način je upravo ‘selfie‘. Budući klijent napravi ‘selfie‘ koji se tada uspoređuje s fotografijom na osobnoj iskaznici.
Za sada imaju otvoreno na ovaj način 200 računa, što iznosi jedan posto novih otvorenih računa, a cilj je kaže Prstačić da otvorenje novih računa na digitalni način dođe na deset posto. Kada klijent otvori račun na ovakav digitalni način, moguća je transakcija iz prošlog bankovnog računa koji je otvoren u nekoj drugoj banci.
"Vjerujemo da će ovo biti u budućnosti normalan način otvaranja računa, a ne samo jedan posto kako je to zasada", rekla je.
Secure Mobile Autentification za novu eru digitalnog bankarstva
Financijske institucije prihvaćaju rastuće zahtjeva da na tržište isporuče nove inovativna servise, da bi bili ispred konkurencije. Ta nova era digitalnog bankarstva donosi prinudu sigurnosnih izazova što ima utjecaj na rast prihoda, regulatornu neotpornost i operativnu efikasnost. Nadolazeća regulativa kao PSD2 u EU, i rastući zahtjevi kupaca za većom udobnosti, bankarstvo “u pokretu”, traže od novih poslovnih modela omogućavanje novih mogućnosti rasta. Organizacije očekuju da budete inovativni i brži u kreiranju servisa dodane vrijednosti u skladu se potrebama njihovih kupaca za praktično i sigurno bankarstvo uvijek i bilo gdje, o tome rekao je Petar Klupka.
ATM 2.0 napredne funkcionalnosti
Tvrtka Asseco razvila je dodatne funkcionalnosti na bankomatima, a radi se o servisima koje bankomat iz standardnog uplatno-isplatnog pretvaraju u napredan multifunkcijski uređaj odnosno multikanalno mjesto komunikacije između klijenta i banke.
"Na taj način bankama pružamo mogućnost transformacije kompletne bankomatske mreže na novu razinu (ATM 2.0) sa primjenom nestandardnih dodatnih usluga", kazao je Goran Božić.
U to ulaze brojne funkcionalnosti poput prikaza marketinških kampanja i proizvoda koje banka nudi u svom portfelju, direktne i targetirane ponude proizvoda Banke, podizanja novca bez kartice, identifikacija putem mobitela, plaćanja računa na bankomatu putem barkoda i mnoge druge.
>>>Ukrajina usvaja blockchain za praćenje svake transakcije u javnoj administraciji
Visa Token Service (VTS) je usluga dostupna izdavačima Visa kartica u Europi od travnja 2015. godine i sada je dostupna kupcima kroz Apple Pay, Samsung Pay, Issuer Wallet i Android Pay u deset zemalja. Visa do danas bilježi pozitivne reakcije sa tih tržišta kako od strane kupaca tako i od trgovaca.
Planovi izlaska VTS na ostala tržišta sada je značajno unaprijeđen nakon analize strateških potencijala i zahtjeva tržišta. Novosti u tokenizaciji i mobilnim plaćanjima, detalje planova implementacije VTS, kao i potencijalne primjere uporabe predstavio je Osman Inegol.
Transformacija korisničke analitike
Davor Marić, voditelj poslovnog razvoja u Infigo Is-u pokazao je na koji način se domena korisničke analitike može efikasno transformirati korištenjem Splunk programskog rješenja.
Prikupljanje, indeksiranje i analizu velike količina nestrukturiranih podataka. Marić je demonstrirao korisničku analitiku u domeni korištenja e-kanala u financijskoj industriji.
Ostale teme, odnosno predstavljene tehnologije i inovacije u bankarskom svijetu su višekanalno bankarstvo, GDPR i nova softverska rješenja - PowerZac i Gpa.