Aktualno
StoryEditor

Sportski marketingaš Mike Farnan: Hrvatska ima odličnu platformu za sportski biznis

24. Ožujak 2019.

Hrvatska niže uspjehe na sportskim natjecanjima, zato smatram da je platforma za marketinško iskorištavanje sporta već položena. Veliki je problem ovdje infrastruktura koja ne prati sportske uspjehe, možda bi trebalo krenuti od toga. Ali da se može, može se, kazao je u velikom intervjuu za Lider sportski marketinški stručnjak Mike Farnan.

Mike Farnan danas je jedna od glavnih figura u međunarodnome sportskome marketingu. Taj čovjek s više od dva desetljeća iskustva u stvaranju i komercijalizaciji brendova kasnih devedesetih bio je zaslužan za komercijalni uspjeh Manchester Uniteda na tržištima Azije i Bliskog istoka, radio je za kontroverznog vlasnika tima Formule 1 Eddieja Jordana, a svoje je marketinško iskustvo primijenio i u Parmi, Atlético Madridu i Sunderlandu. Danas je na mjestu glavnog direktora u agenciji za sportsko savjetovanje Redstrike.

Izdvojili smo djelić opsežnog intervjua s tim sportskim marketinškim magom.

Što mislite, je li teško razviti sportski biznis u malim zemljama poput Hrvatske?

– Hrvatska je kao i moja Irska mala zemlja, imamo sličan broj stanovnika te velik sportski ponos. Također nižete uspjehe na sportskim natjecanjima, zato smatram da je platforma već položena, ona je ovdje, samo je treba znati iskoristit. Veliki je problem ovdje infrastruktura koja ne prati sportske uspjehe, možda bi od toga trebalo krenuti. Ali da se može, može se.

Bi li sport, a onda i sportski biznis, profitirao kad bi se ovdje pokrenula nogometna regionalna liga o kojoj se govori već godinama?

– Svakako, to bi bio golem uspjeh za nogomet, ali i marketing. Otvorila bi se nova tržišta i novi načini zarade za klubove, a profitirali bi i navijači. Problem je, koliko sam upoznat sa situacijom, politika, ali ako bi se to nadvladalo, svi bi bili zadovoljni.

Imate li kakav savjet za zagrebački Dinamo?

– Dinamo je veliki klub kojeg se sjećam još iz djetinjstva. Rekao bih da je danas dijamant koji treba ispolirati kako bi zasjao punim sjajem. S tako velikom bazom navijača, što u Hrvatskoj, što u inozemstvu, postoji velik marketinški potencijal i mogućnost iskoraka na međunarodnu scenu. Da mene pitate, napravio bih bazu navijača koji bi bili vlasnici kluba i imali bi pravo odlučivati demokratskim glasovanjem o novom predsjedniku, ali ne i o svakodnevnim klupskim poslovima. Tu treba biti veoma oprezan jer ulica ne može voditi klub, mora postajati odbor koji vodi snažan direktor.

Na Svjetskom prvenstvu u Rusiji svi su mogli vidjeti našu predsjednicu Kolindu Grabar-Kitarović u navijačkom zanosu. Je li takvo ponašanje dobro za Hrvatsku ako je na trenutak gledamo kao brend?

– Njezino je navijanje bilo predivno. Vidjeti je kako stoji iza svoje nacije i kako od srca slavi… Da je moja predsjednica, bio bih ponosan. Nije tu bila riječ o njoj, bila je to potpora za naciju. 

Cijeli intervju s Mikeom Farnanom pročitaje u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera

22. studeni 2024 05:44