Aktualno
StoryEditor

Stiže natječaj u vrijednosti 1,9 milijardi kuna za prerađivački sektor

12. Svibanj 2022.

Prerađivačku industriju ove godine ponovno čeka otvaranje dugo očekivanog natječaja koji poduzetnicima u prerađivačkom sektoru može pomoći u povećanju konkurentnosti i održivosti poslovanja. Poduzetnici čija prijava prođe na natječaju će moći financirati nabavu strojeva, alata i opreme, ulagati u hale pogona i digitalizaciju poslovnih i proizvodnih procesa no, sve pod jednim uvjetom – promjena koja će nastati mora dovesti do većeg stupnja zaštite okoliša.

image
foto
 - Pitanje više nije kako ćemo maksimizirati proizvodnju EU sredstvima nego kako ćemo optimizirati proces, a da pritom smanjimo štetne utjecaje na okoliš i ojačamo konkurentsku prednost – govori Sandra Anić, voditeljica Aestus Consulting tima i stručnjakinja za EU fondove koja je prijave projekata tijekom 10 godišnje karijere vodila u tvrtki ovlašteniku za postupke zaštite okoliša.

Do 35.000.000,00 kuna za građenje, nabavu opreme, alata i strojeva

Mikro, mali i srednji poduzetnici će moći ostvariti do 7.500.000,00 kuna dok će srednje kapitalizirana poduzeća imati priliku iskoristiti i do 35.000.000,00 kuna. Ulaganja će biti usmjerena u energetski intenzivne industrije uključujući metaloprerađivačku, tekstilnu, prehrambenu, kemijsku, građevinsku i drvoprerađivačku industriju.

Aestus Consulting tim vodi poduzetnike kroz proces pripreme, prijave i provedbe projekata.

- Natječaj za prerađivačku industriju iščekujemo već duže vrijeme i svakako pozivamo poduzetnike da nas kontaktiraju kako bi na vrijeme pronašli inovativno rješenje za korištenje dostupnih financijskih sredstava - poručuje Sandra.

Koji je proces pripreme za prijavu na projekt?

- Tijekom ove inicijalne faze rada na projektnim prijavama zajedno s poduzetnikom odgovaramo na pitanja i to na ona precizna - o dobavljačima u procesu, o proizvodu i proizvodnom procesu te u konačnici o distribuciji samog proizvoda do krajnjih korisnika. Razmišljajte u okviru INPUT-PROCES-OUTPUT metode. Ovo je model u kojem se stvara dodana vrijednost EU sredstvima koja su poduzetniku samo još jedno sredstvo, a za nas predstavljaju uzbudljiv rad na fine - tuninngu proizvoda i procesa. Konačni rezultat su postavljeni ključni pokazatelji uspješnosti, svaki zasebno vezan za pojedini cilj - poručuje Sandra.

Kojim ciljevima poduzetnički projekti moraju pridonositi?

Danas nas čeka nova transformacija koju će Europska unija provoditi putem EU taksonomije - popisa gospodarskih aktivnosti s kriterijima uspješnosti u doprinošenju šest okolišnih ciljeva koji usmjeravaju investitore i tvrtke da ulažu u okolišno prihvatljive gospodarske aktivnosti.

Imaju poseban utjecaj na uspješnost poduzetničkih projekata za EU fondove. Iako se tiče onih najvećih poduzetnika, očekuje se da će se navedeni sustav preliti i na one najmanje.

Šest zadanih ciljeva EU taksonomije kojima poduzetnički projekt mora doprinositi pogledajte na slici ispod.

image
foto

Kako ovih šest ciljeva pretočiti u kontekst pobjedničkog projekta na natječaju za EU sredstva, predmet je rada na konceptualizaciji projektne prijave koja predstavlja temelj za donošenje odluke o izlasku na natječaj.

Koji su dostupni digitalni alati koji se mogu financirati sredstvima EU?

U početnoj fazi proizvodnog procesa na raspolaganju su softverski alati koji pomažu popratiti nabavu sirovine te pomažu u kontroli troška i vrlo jasno iskazuju utjecaj na okoliš. Softver prikuplja kvalitativne informacije o održivosti, certifikatima i učinku od svojih dobavljača i zaposlenika kako bi se donosile ekološke odluke i omogućilo inoviranje. Uz pomoć umjetne inteligencije moguće je automatsko praćenje i mjerenje emisija CO2 kako bi proces krenuo u transformaciju iz ugljično pozitivnog u pozitivan za okoliš.

Na razini proizvodnog procesa dostupna su rješenja koja ubrzavaju i zelene proces jer proizvodnja je brza  i učinkovita onoliko koliko je brz dovoz sirovine sa skladišta na liniju i zato se skladišta uz pomoć Warehouse Management System-a te novih autonomnih viličara pretvaraju u proizvodne centre, a manipulacija postaje nemjerljivo sigurnija.

- Od svih u lancu, pa tako i distributera, moramo u fazi sklapanja partnerstva tražiti iskaz na koji način utječu na stanje u okolišu. Inače sve ostaje slovo na papiru. Ne pristajte niti na carbon offset modele jer ono što trebamo je instant reakcija, momentalno smanjenje i nula ugljičnog otiska – zaključuje Anić.

18. svibanj 2022 14:40