Mnogi nisu sretni činjenicom da je Donald Trump postao predsjednik SAD-a, no ipak postoje stvari koje se mogu naučiti od njega. S obzirom da je čovjek bez političkog iskustva uspio doći na čelo Sjedinjenih Država očigledno ima nešto u njegovoj strategiji koja je korištena u kampanji, a koja se odlično može iskoristiti u svrhe brendiranja poslovanja.
Naravno, to ne znači da se treba oponašati Trumpova ideologija ili retorika, ali ipak postoje neke važne lekcije za sve poduzetnike koje se mogu naučiti iz ovakvog primjera osobnog brendiranja.
Trumpov brend izgrađen je na nizu načela privlačnih masama.
- Usmjerenje – ono najvažnije, Trump ne pokušava pridobiti Ameriku, on je čvrsto fokusiran na radničku klasu muškaraca, što je velika skupina ali demografski specifična. Njegove poruke su fokusirane i visoko relevantne za tu publiku, što je dovelo do brzog širenja kruga simpatizera. U smislu marketinga, Trump prepoznaje svoje ciljno tržište, zna koje su mu potrebe, te šalje učinkovite poruke tom segmentu.
- Ekstremno. Kao osoba, Trump je drzak, glasan i bez dlake na jeziku, njegovi tweetovi skoro svaki put završavaju uskličnikom. Za neke ljude, on je predstavnik mržnje i straha, dok je drugima postao tračak nade. Trump je svojim glasačima slao emocionalno nabijene poruke, koje bez obzira na njihovu istinitost, navele su glasače da glasuju u brojkama koje niti jedna anketa nije uspjela predvidjeti. Ova strategija se pokazala znatno boljom od one koju je koristila Clinton, a to je da pokušava biti umjereno simpatična svima.
- Nostalgija. Trumpov slogan, Make America Great Again, osmišljen je kako bi se pripadnici njegove glasačke skupine sjetili vremena koja su bila bolja za njih, ili barem za koja misle da su bila bolja. Korištenjem nostalgije Trump izaziva pozitivne emocije kod svojih glasača i dodatno ih mobilizira. Slogan ‘Make America Great Again!‘ prvobitno je koristio u svojoj kampanji Ronald Reagan 1980. godine, a i dalje je privlačan svim glasačima koji su dovoljno stari da se prisjete tog vremena.
- Transparentnost. Bila istinita ili lažna, Trumpova svaka kontroverzna izjava je dobro primljena od strane njegove ciljane publike koja ga doživljava transparentnim. Za mnoge ljude, kandidat koji će razbiti političke norme i pravila automatski se smatra iskrenijim i daje mu se više povjerenja.
- Jednostavnost. Tijekom kampanje, Trump je bio namjerno nejasan i sažet, nikada ne ulazeći u detalje o tome što će zapravo učiniti kao predsjenik, ali ostavljajući jednostavne ideje koje su privlačne. Nije nikad objasnio kako će učiniti ‘‘America Great Again‘‘ ali to očito nije ni važno, važno je samo da to što govori je jednostavno i pamtljivo.
Trump nije brendirao samo sebe, glavna točka njegove kampanje uključuje brendiranje konkurencije kako bi mogao predstaviti svoj brend kao bolji.
Koje su ključne lekcije koje se mogu naučiti iz ovoga?
- Važnost identificiranja i razumijevanja ciljnog tržišta. Umjesto da ciljate na sve, radije se fokusirajte na jednu ključnu demografsku skupinu. Korisnije je imati jedno ciljno tržište koje će vas smatrati najboljim, nego više njih koji će misliti da ste ‘uredu‘.
- Specijalizacija je bolja od generalizacije. Bolje specijalizirajte svoj brend da obavlja jednu stvar dobro, nego da obavlja više njih prosječno.
- Ne komplicirajte. Što jednostavniju poruku pošaljete, to će ona biti bolje prihvaćena i na kraju dulje zapamćena.
- Koristite emocije da biste mobilizirali publiku. Emocija stvara akciju stoga je ključno aktiviranje emocija kod ciljane publike. Ako se publika boji, ili se osjeća zanemareno ili zaboravljeno, stvorite prednost pozivajući se na emocije.
- Diferencirajte svoj brend. Istaknite ga od konkurencije time što je drugačiji i oblikujte ga tako da ističete ključne razlike. Ne bojte se usporediti svoj brend sa konkurencijom i istaknuti stvari po čemu se razlikuje ili po čemu je bolji.
Iako se na prvu možda ne čini tako, od Trumpa možemo naučiti korisne marketinške lekcije, a njegova taktika lako može osigurati prednost spram konkurencije.