Od 32.045 kandidata, skoro četiri tisuće manje (36.041) u odnosu na školsku godinu 2014./2015., njih 649 iz gimnazija palo je jedan ili više predmeta, što je još jedan alarmantni podatak jer bez državne mature gimnazijalci ne mogu završiti svoje srednjoškolsko obrazovanje. Prema statistici Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 599 maturanata iz gimnazije nije položilo jedan predmet, njih 39 palo je dva predmeta, dok osmero nije uspjelo položiti tri predmeta, piše T-portal.
>>>Državnu maturu polagalo 30 tisuća učenika, veliki interes za STEM
Najveći problem maturanti su imali sa sociologijom te 51,2 posto kandidata nije uspjelo položiti ovaj predmet. Kod onih koji su uspjeli položiti postotak riješenih zadataka kreće se od 30 do 40 posto. Najbolje riješeni predmet je engleski na višoj razini s postotkom petica od 20,4, a prosječna postotna riješenost je između 61 i 75.
Prosječne ostvarene ocjene za obvezne i izborne predmete dosta su niske, dovoljan i dobar. S druge strane, ima i učenika koji su u određenim predmetima ostvarili stopostotni rezultat. Tako je njih 52 bez greške riješilo osnovnu razinu matematike, a 29 višu razinu. Sto posto je fiziku riješilo 40 kandidata, a višu razinu engleskog 14 maturanata.
Divjak o maturi: Treba još puno raditi kako bi veći broj učenika zadovoljio minimalne kriterije
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izrazila je u srijedu zadovoljstvo ovogodišnjom državnom maturom i pomakom prema STEM području, iako treba još puno raditi kako bi što veći broj učenika zadovoljio minimalne kriterije, a kako bi bilo više boljih rezultata, piše Hina.
>>>Divjak: Naglasak je na pozitivnim promjenama, a ne na osobama
"Zadovoljna sam da smo i ovu državnu maturu završili uspješno, a veseli me posebno pomak interesa prema STEM područjima, fizici, kemiji i biologiji", izjavila je Divjak nakon potpisivanja ugovora za projekt "Hrvatski znanstveni i obrazovni oblak (HR-ZOO)".
Pohvalila je i to što su izvrsni rezultati zabilježeni u svim dijelovima Hrvatske, što znači da centri izvrsnosti postoje po cijeloj Hrvatskoj. Međutim, ističe ministrica, treba još puno raditi na određenim područjima.
"Još puno moramo raditi na tome da postižemo ujednačene rezultate, odnosno da je sve veći postotak učenika u stanju zadovoljiti minimalne kriterije, jer to je karakteristika uređenoga sustava. Jednako tako da imamo sve više boljih rezultata, što bi značilo da smo spremni ne samo na reprodukciju činjenice nego na rješavanje problema i kritičko razmišljanje, što se traži na višim razinama", rekla je Divjak.
Konačni rezultati državne mature pokazali su da ove godine jedan ili više ispita nije položilo 649 učenika gimnazija, što je 5,2 posto ukupnog broja gimnazijalaca koji su pristupili maturi.
>>>Divjak: Kriza odgoja rezultat je krize obrazovanja
Divjak je komentirala i tijek edukacije učitelja za eksperimentalni program koji kreće od jeseni, za koji kaže da ide po planu.
"U ovom trenutku je preko 6000 učitelja suradnika u edukaciji, te osim onog online dijela koji je trajao 60 do 80 sati nastave, još traju mentorske posjete školama. Pripremljeni su i takozvani metodički priručnici za nastavnike, kao i eksperimentalni udžbenici", rekla je.