Aktualno
StoryEditor

Svijet bi sljedeći mjesec mogao dobiti prvi komercijalni kamion bez vozača

02. Prosinac 2018.

Ako sve prođe prema planu, sljedeći mjesec u prometovanje će prvi puta ući autonomni električni kamion, javlja Financial Times. Rezultat suradnje švedskog startupa Einride i njemačkog logističkog diva DB Schenkera, trebao bi uskoro dobiti regulatorno odobrenje za korištenje u javnom prometu. ‘U potpunosti električni, autonoman kamion dosad nije stavljen u komercijalnu upotrebu‘, rekao je britanskom dnevniku Filip Lilja, suosnivač Einridea.

>>>Loš tajming: Uberov incident povećao strepnje uoči odluke o odobrenju autonomnih vozila

Pamtljivog imena T-Pod, i težak 7,5 tona, kamion uopće nema vozačku kabinu, a pogonjen je Nvidijinom Drive platformom koja vozilo smješta u kategoriju autonomnosti 4, što znači da ima središnjeg ljudskog operatora koji u svakom trenutku može nadzirati deset takvih vozila i preuzeti daljinski njihovo upravljanje, primjerice prilikom prolaska kroz težak teren. Vozila koja mogu sama savladavati svaki teren, objašnjava FT, spadaju u kategoriju autonomnosti 5.

Iako će i uz odobrenje švedskog regulatora vozilo prometovati u vrlo ograničenom opsegu, njegovi tvorci uvjereni su u velik značaj ovog projekta za budućnost transporta, čemu kao dokaz nude primjer braće Wright i njihovog prvog leta koji je trajao 300-tinjak metara. T-Pod bi s dozvolom, naime, putovao oko deset kilometara između dva skladišta DB Schenkera, s tim da bi na javnoj cesti gdje ima drugih vozila, prelazio nekih sto metara.

>>>Nastavlja se ‘utrka’ robotskih dostavnih vozila

Zanimljivo, Einride poslovni model ne temelji na prodaji svojih vozila (razvija i T-Log koji može prenijeti 16 tona drva na šumskim cestama), nego iznajmljivanju klijentima s kojima surađuje na njihovom razvoju (Lidl, primjerice, sudjeluje u pilot projektu).

22. studeni 2024 11:33