Opskrba nafton i derivatima za područje cijele Dalmacije upitna je zbog havarije broda STI Poplar koja se dogodila u luci Ploče, doznaje Slobodna Dalmacija. Tanker, koji plovi pod zastavom Maršalovih otoka, s oko 27 tisuća kubika nafte udario je u pristanište uništivši pritom dio doka i aparaturu za iskrcavanje nafte i lina koji su potonuli, a dio doka, cijevi i uređaja za iskrcaj koji nisu potonuli oštećeni su i nisu upotrebljivi.
Stručnjaci štetu procjenjuju na milijune eura, a istraga koju provode Lučka kapetanija i inspekcije Ministarstva pomorstva pokazat će koji je uzrok ove teške nesreće.
>>>Sanacija onečišćenja u Raškom zaljevu trajat će danima
Mnogi brodovi ne mogu prići pločanskoj luci i iskrcati teret jer je pristanište uništeno, među kojima je i brod Petrolov koji pun nafte čeka na otvorenom moru. Nije poznato što će biti s teretom, isto kao ni hoće li brod uspjeti iskrcati naftu u nekoj drugoj luci. Osim toga, očekuje se i dolazak još nekoliko brodova krcatih naftom i derivatima koji su na putu prema navedenoj luci,
Distribuciju nafte preuzimaju skladišta u Solinu i Rijeci, a štetu od nekoliko desetaka milijuna dolara koju trpe Luka Ploče i naftne kompanije prema međunarodnom pravu morat će podmiriti brodardska kompanija STI Poplar. Popravak doka uslijedit će tek nakon istrage.
Spriječena katastrofa
Iako je brod nakon udara oštećen i izvučen na sidrište srećom nije probijen stoga nije došlo do istjecanja tona nafte u more što bi uzrokovalo ekološku katastrofu nesagledivih razmjera u pločanskom akvatoriju.
– Preko suda je brodu izrečena mjera zabrane isplovljavanja dok god ne polože novac za naknadu pričinjene štete, kazao ravnatelj Lučke uprave Ploče Tomislav Batur.
Dodaje da je Lučka kapetanija zabranila upotrebu veza dok se sve ne sanira, a Lučka uprava je upravitelj veza i obale i dužna je izvršiti kompletnu sanaciju naglašavajući da su već angažirani stručnjaci koji ispituju sadašnje stanje te se uskoro očekuje izrada projekta sanacije, što bi moglo potrajati i nekoliko mjeseci.
>>>Otrovna tekućina iz tvornice sode ulijeva se u Savu
– U ovom trenutku ne možemo točno reći vremenski rok sanacije, kazao je Batur, koji tvrdi da se šteta procjenjuje u milijunima eura. To je šteta same sanacije te šteta izgubljene dobiti za klijente.
– Takve stvari se događaju u svijetu. Brodarska kompanija je dužna nadoknaditi štetu jer kada brod udari u obalu, odgovornost je na brodu i na kompaniji, što uostalom reguliraju međunarodne osiguravajuće kuće, tvrdi Batur.
Razmatraju se i neka privremena rješenja prema kojima će se tankeri iskrcavati u Splitu ili Rijeci, zbog čega je realno očekivati i poremećaje na tržištu derivata u Hrvatskoj. Lučka kapetanija je, kako neslužbeno doznaje Slobodna Dalmacija, što se tiče sigurnosti plovidbe, protiv zapovjednika broda, ruskog državljanina, pokrenula istražne radnje.