Aktualno
StoryEditor

Tedeschi: Naša je novogodišnja odluka da se mjerimo s najboljima i ne tražimo izgovore

01. Siječanj 2018.

Godina ispred nas teško će donijeti velika iznenađenja, pitanje je ‘samo‘ razrade scenarija u priči koja je obilježila proteklu godinu. Kako je 2017. izmaglila u eksploziji slučaja Agrokor, sve su prilike da će i u 2018. sve manje senzacionalno proteći u sjeni raspleta situacije vezane uz taj koncern, napose operativnih kompanija u njegovu okrilju. Nebrojeno puta smo iz različitih smjerova protekle godine dobivali upite vezane uz interes za Agrokorova društva.

>>>Danko Sučević: Što god da se dogodi s Agrokorom, hrvatsko gospodarstvo neće propasti

Stvar se ljudima čini, iako krajnje kompleksna, zapravo jednostavnom: kompanije su dobre i pitanje je tko će ih kupiti. Naš je pak odgovor uvijek isti: valja za početak vidjeti što se prodaje, a onda i za koliko. Opstanak Agrokora kao sustava kakav smo poznavali neizvjestan je zbog svih razloga o kojima saznajemo mjesecima, ali poduzeća koja ga čine imaju, više ili manje, zdrave osnove na kojima mogu graditi budućnost. Detaljnije od toga teško je i nemoguće predvidjeti još danas pa se time nećemo baviti dok ne budemo imali jasnu sliku o tome što je, nakon nabrajanja jamstava matici, ostalo neopterećeno.

Strategija nije slučajna

Strategija Atlantic Grupe ipak ne ovisi o razvoju slučaja Agrokor jer strategija nije slučajna. Atlantic se strateški razvija tako da ne ovisi o jednom partneru, kupcu, dobavljaču, proizvodu, tržištu ili čovjeku. Zahvaljujući odgovornom planiranju i upravljanju rizicima izbjegli smo veliku izloženost Agrokoru, a onda i njegovu kolapsu, a smanjen tržišni udio Agrokorove maloprodaje kao našega najvećega kupca uspjeli smo kompenzirati s drugim partnerima uz povećanu profitabilnost te rast ukupnog poslovanja.

>>>Atlantic grupa predala ‘ekskluzivnu’ ponudu za glavnog sponzora Beogradske arene

Nastavljamo rasti organski i pratiti sve prilike za razvoj, ne sputavajući se granicama Hrvatske, regije, pa ni Europe. Upravo smo s jednim od naših vodećih brendova, Argetom, iskoračili u Ameriku. Iz Irske smo došli s nagradom za upravljanje ljudskim kapitalom. U regiji naše četiri robne marke (Argeta, Cedevita, Smoki, Cockta) drže gotovo polovinu liste top 10 brendova. Naša je odluka da se mjerimo s najboljima i da ne tražimo izgovore, nego prilike.

>>>Tedeschi: Kriza u Agrokoru sublimira sav problem hrvatskoga društva

Prostor za popravak

Jedna velika prilika, iako bremenita, otvorila se za Hrvatsku. Prilika da osvijestimo mogućnosti koje su propuštene i, još važnije, mogućnosti koje su pred nama. Rekapitulirajući 2017., jasno je da se pred našim očima upravo preslaguje gospodarska slika Hrvatske. To se preslagivanje događa s perspektivom otvorene refleksije i revizije načina na koji je najveći poslovni sustav i gospodarski subjekt u Hrvatskoj funkcionirao, kao svojevrsni nacionalni modus operandi, i taj je posao važno obaviti temeljito i do kraja.

>>>Agrokor: Kronologija krize koja trese naciju

Pred nama su, međutim, i mogućnosti za unapređenje uvjeta poslovanja i života u Hrvatskoj. S obzirom na razmjere slučaja Agrokor, možemo ići i tako daleko da zaključimo kako se prvi put nakon osamostaljenja otvara ozbiljan prostor za novi početak ili barem za ozbiljan popravak. Smatram da je strahovito važno da kao država iskoristimo tu priliku za suštinsko i dugoročno poboljšanje na svim razinama, od političke, preko gospodarske do ukupne društvene. Za iduću pak godinu i dalje teško možemo očekivati da neka tema zasjeni daljnji razvoj slučaja Agrokor, uz moguće proširenje sudskim postupcima protiv bivšeg menadžmenta i Nadzornog odbora kompanije, koji su, sad je potpuno jasno, ignorirali svu regulativu i dobru praksu korporativnog upravljanja nanoseći ozbiljnu štetu vjerovnicima, partnerima i kompaniji u cijelosti na temeljit način.

>>>Tedeschi: Agrokor je najveća poslijeratna tragedija jer tamo nije bilo odgovornosti lidera

28. travanj 2024 00:31