Aktualno

Tedeschi: Odličan kvartal bio bi bolji bez krize našeg najvećeg kupca

Atlantic Grupa je zahvaljujući kvalitetnijoj prodaji u prvom tromjesečju 2017. godine ostvarila značajan rast profitabilnosti. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 108,9 milijuna kunai veća je za 4,8 posto u odnosu na isto razdoblje 2016., dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 15,4 posto na 52,3 milijuna kuna.

Povećanom prodajom preko ostalih maloprodajnih partnera potpuno nadoknađen pad prihoda preko najvećeg kupca.

Ostvareni ukupni prihod od prodaje iznosi 1,1 milijardu kuna, što u odnosu na isti period lani predstavlja pad od 2,9 posto, a uzrokovan je u najvećoj mjeri prekidom suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prehrane. Ako se izuzme ovaj učinak, prihod od prodaje u prvom kvartalu rastao je 1,5 posto.

Stabilan prihod od prodaje u regiji

- U prvom kvartalu 2017. godine u većini poslovnih segmenata i na većini tržišta ostvarili smo odlične prodajne rezultate uz poboljšanje profitabilnosti i nastavak smanjenja zaduženosti. Kad bismo izuzeli učinak kontroliranog smanjenja obujma poslovanja s članicama Agrokora, pojedinačno najvećeg kupca Atlantic Grupe,a uslijed nastalih problema s likvidnošću i nemogućnosti podmirivanja obveza ovog koncerna, iskazani rast bi bio i značajno veći. Pokrenuti procesi restrukturiranja Agrokora daju nadu da će se u narednim mjesecima stabilizirati poslovanje koncerna, što će i opseg naše suradnje vratiti na razine prije krize, čime bi se ostvarili preduvjeti za još bolje rezultate u narednim razdobljima, kazao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

>>>U prvom kvartalu Ina povećala prihode gotovo 50 posto u odnosu na isto razdoblje lani

Atlantic Grupa je povećanom prodajom preko ostalih kupaca u prva tri mjeseca uspjela u cijelosti nadoknaditi pad prihoda preko najvećeg regionalnog maloprodajnog lanca, te je na svim regionalnim tržištima ostvaren jednak prihod kao u usporedivom razdoblju prošle godine.

Rast poslovnih i distribucijskih područja

Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom tromjesečju najviše su utjecala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 9,0 posto, Zdravlje i njega s rastom od 7,2 posto, Slatko i slano s rastom od 2,4 posto te Kava s rastom od 1,4 i Pića s rastom od 0,3 posto, kao iStrateško distribucijska područje Srbija, koje je u odnosu na prva tri mjeseca 2016. raslo 2,4 posto i Strateško distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 2,3 posto.

Kava se s 19,1 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 215,1 milijun kuna prihoda od prodaje.

Najveći rast u Rusiji i Bosni i Hercegovini

Promatrano po tržištima, najveći rast od 6,3 posto ostvaren je na tržištima Rusije i ostalih zemalja ZND-a (iznosi 4,6 posto ukupnog prihoda) te na tržištu BiH koje je raslo 5,9 posto(iznosi 8,2 posto ukupnog prihoda).

>>>Vipnetu prihodi porasli 5,9 posto, a EBITDA 9,4 posto

Pojedinačno najveće, hrvatsko tržište s udjelom od 28,8 posto raslo je 5,2 posto, dok je drugo po veličini tržište Srbije koje u ukupnom prihodu drži 22,4 posto raslo 2,5 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 66,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 21,2 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 8,3 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 4,3 posto.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju