Osim jedne javne televizije, na hrvatskom televizijskom tržištu djeluju još dvije komercijalne te 20 manjih lokalnih. Male televizije velikima nisu nikakva konkurencija, nikad neće postati velike jer ni sadržajno, a ni financijski ni izbliza ne mogu pratiti tehnološki razvoj najvećih. No nije samo sadržaj ono što jednu televiziju čini boljom od druge, nego i primjena najnovijih tehnologija u proizvodnji i emitiranju programa. Iako je digitalizacija znatno pojeftinila produkciju, mnogim televizijama je HD, visoka razlučivost, koji je postao standard u televizijskoj produkciji, i dalje nedohvatljiv.
Veća kreativnost Istina je da je nova tehnologija sve jeftinija i zbog toga dostupnija, ali neki televizijski sadržaji, poput prijenosa sportskih događaja i općenito snimanja velikih spektakla uživo, i dalje zahtijevaju vrlo skupu opremu. No uporaba novih tehnologija omogućila je i veću kreativnost, ali i javljanje s mjesta događaja preko fiksnog ili mobilnog interneta, što je proširilo teren za tržišno natjecanje televizijskih kuća. Osim toga, zbog jeftinije tehnologije za produkciju i emitiranje sadržaja sve je više novih, malih lokalnih televizija, ne samo u Hrvatskoj nego i na svjetskoj razini, ali one nikad neće biti u stanju prenositi, primjerice, velika sportska natjecanja poput Olimpijskih igara. I dok klasičnoj televiziji posao ‘kradu’ čuda tehnologije od interneta, mobitela do računala, ipak se može iznimno brzo prilagoditi na nove tehnologije. Naravno, samo ako je riječ o velikoj televizijskoj kući koja može financirati vlastitu preobrazbu u najsavršeniji tehnologijskih vizualni odraz. Koliko god to mogla i trudila se, ipak u skoroj budućnosti najvjerojatnije neće uspjeti sačuvati posebna programska prava kakva danas poznaje, a izgubit će i veći dio gledatelja, koji će se priključiti nekim drugim, najnovijim izvorima informacija. To znači da će konkurencija na televizijskom tržištu biti još veća, a pobjeđivat će tehnološki spremniji. No u istoj situaciji nisu javna i komercijalna televizija, prva ima osigurana sredstva, a druga ih mora zaraditi na tržištu. Ipak i jedna i druga, žele li povećati broj gledatelja, moraju pratiti ‘modne’ tehnološke i produkcijske trendove.
Snažna multimedija U Hrvatskoj je Nova TV već šest godina najgledanija televizija, a njezin informativni program sedmu godinu zaredom ima daleko najbolje rezultate gledanosti na tržištu. Ulaganje u tehnologiju, sadržaj, produkciju i najveće profesionalce na tržištu, put je kojim ide Nova TV, a rezultati pokazuju da su ta ulaganja isplativa i dodatno učvršćuju njezinu lidersku poziciju. Nova TV je lider u segmentu gledanosti i poslovanja, a i u segmentu tehnoloških inovacija, ističu u toj televizijskoj kući. Ta televizija postavlja tehnološke trendove i više od godinu dana, u sklopu informativnog programa, koristi se najmodernijom tehnologijom – augmented realityjem. Riječ je o virtualnoj stvarnosti, odnosno sustavu koji omogućuje stvaranje i manipuliranje 3D grafikama, koje se u news setu dodaju i gledateljima pokazuju kao da su u stvarnom prostoru. Za prikaz objekata u augmented realityju rješenje je osmislila hrvatska tvrtka Stype. Zahvaljujući toj tehnologiji kod prikaza vijesti gledatelji imaju jasnu percepciju informacija, a takav vizualni sadržaj stvara doživljaj i dodatnu vrijednost. Tako je, primjerice, u izbornom programu na netom završenim izborima upotrijebljena 3D grafika na Markovom trgu, koja je u realnom vremenu prikazivala broj osvojenih mandata stranaka, a Mislav Bago je uživo pomoću iste tehnologije slagao potencijalne koalicije. Da nije riječ o samopromidžbi Nove TV kao stvaratelja trendova, dokaz je i nagrada Promax. Riječ je o najprestižnijoj svjetskoj nagradi na području promocije, marketinga i dizajna, koju je Nova TV osvojila u čak dvije kategorije. U velikoj konkurenciji među više od 10.000 najjačih medija iz 70 država, Nova TV osvojila je dvije srebrne medalje za produkcijsku grafiku u informativnom programu te najbolji TV studio i videozid. To je veliko priznanje toj televizijskoj kući i dokaz sposobnosti brzog reagiranja na potrebe i prilike tržišta. U Novoj TV ističu da im je vizija biti najsnažnija multimedijalna platforma u Hrvatskoj. Razvijajući sve platforme te ulažući u tehnološke inovacije Nova TV svakodnevno stvara dodatnu vrijednost za gledatelje i oglašivače. Razvojem digitalnih platformi uspješno integrira sadržaje i komunikaciju te tako omogućuje bolju integraciju oglašivača na svim platformama, a time i veći povrat na uloženu vrijednost.
Visoka razlučivost Hrvatska televizija, HTV, javni je medijski servis i ima mnogo dulji staž od komercijalne Nove TV, a ove je godine proslavila 60 godina postojanja. HTV je dio sustava Hrvatske radiotelevizije i ima najviše programa od svih televizija na hrvatskom tržištu, emitira četiri nacionalna programa. No HTV mora poštovati neka pravila na koja komercijalne televizije ne obraćaju previše pozornosti, a jedno od njih je i čuvanje ‘nacionalnog identiteta, jezika i kulture’. Zbog toga HTV u programu ima neke sadržaje kojih na komercijalnoj televiziji nema ni u tragovima jer se sami ne mogu financirati, odnosno ne donose oglase, a ni gledanost. Ali komercijalne televizije, primjerice, u svojem sustavu nemaju ono što HTV ima, a što samo država može plaćati: Simfonijski orkestar, Jazz orkestar, Tamburaški orkestar i Zbor HRT-a, koji imaju važnu ulogu promicatelja hrvatske glazbe i kulture u svijetu. Zahvaljujući njihovom djelovanju, arhiv televizijskog i radijskoga programa te zbirka notnih zapisa glazbene proizvodnje Hrvatske radiotelevizije 2012. dobili su status kulturnoga dobra. No to ne znači da HTV programski i tehnološki ostaje u prošlosti, za 90. rođendan darovao je sebi, odnosno svojim gledateljima, u dva navrata pokretanje posebnih programa u HD-u, na kojima su emitirani prijenosi ovogodišnjega Europskoga nogometnog prvenstva i Olimpijskih igara u Rio de Janeiru. Na HTV-u ističu da je to je tek jedna od dodatnih vrijednosti koje su ponudili korisnicima. S javne nacionalne televizije poručuju da će uskoro, odnosno čim bude moguće, većinu programa emitirati u visokoj razlučivosti. Među inovacijama koje na HTV-u ističu je i njihova multimedijska internetska usluga HRTi, koja korisnicima preko mobilnih uređaja, računala i tableta omogućuje praćenje uživo svih programa te televizije, kao i radijskih programa HRT-a. Korisnici HRTi-ja u velikom su broju prihvatili tu multimedijsku platformu kojom je HTV/HRT znatno povećao doseg do ciljnih skupina ne samo u Hrvatskoj nego i diljem svijeta, posebno u državama u kojima žive hrvatski iseljenici. Hrvatska radiotelevizija razmatra i mogućnost uvođenja tzv. hibridne televizije, HbbTV-a. Na HTV-u ističu da je emitiranje u visokoj razlučivosti dosad bilo namijenjeno za posebne programe koji su emitirali sportske sadržaje, ali uporabu novih tehnologija nastojat će postupno primijeniti u svim programima. Dosadašnja iskustva pokazala su da gledatelji, slušatelji i čitatelji sadržaja koje proizvodi Hrvatska radiotelevizija vrlo dobro reagiraju na inovacije, stoga je, u skladu s tim, i gledanost programa u HD-u te posjećenost multimedijske usluge HRTi visoka. Na HTV-u ističu da je od početaka emitiranja programa pa sve do danas Hrvatska radiotelevizija u ovomu dijelu Europe među medijskim servisima koji idu ukorak s vremenom i prate medijske trendove. Također je vrlo cijenjeni partner unutar vodeće svjetske organizacije javnih medijskih servisa Europske unije radiotelevizija (European Broadcasting Union, EBU).