
Zahvaljujući četrdesetpostotnom rastu zaposlenika Amazona u odnosu na isto razdoblje lani taj je tehnološki div postao osmi najveći poslodavac u SAD-u, što isključuje najavljenu izgradnju novog sjedišta koje bi trebalo otvoriti 50-ak tisuća radnih mjesta.
Ipak, takav rast ima cijenu, piše Quartz. Iako Amazon predstavlja mali udio ukupne prodajne industrije, on apsolutno dominira u rastu prodaje, stoga se postavlja pitanje može li stvoriti više radnih mjesta nego što ih uništava?
Prema podacima o zaposlenima u maloprodajnoj industriji kao cjelini, te zaposlenima u Amazonu, na temelju trenutnih trendova napravljena je procjena rezultata za kraj 2017. godine.
Uz pretpostavku nastavak sadašnjih trendova u industriji, broj zaposlenih u maloprodajnim poduzećima kojima Amazon konkurira, kao što su knjižare, smanjit će se do kraja godine za 1 posto u odnosu na prošlu godinu. Iako je to mali postotak, broj izgubljenih radnih mjesta iznosit će 170 tisuća, što bi bio prvi godišnji pad od 2009. godine.
Povećani broj zaposlenika Amazona neće biti dovoljan za pokrivanje gubitaka ostatka industrije. Čak i uz pretpostavku agresivnog rasta broja zaposlenika uključujući zaposlenike Amazona diljem svijeta, te maloprodajne konkurente broj zaposlenih past će za 24 tisuće.
Amazon je ove godine zaposlio 55 tisuća robota, a rast prodaje se ubrzava. Iz tvrtke navode da je krajem 2016. tvrtka raspolagala sa 45 tisuća robota, zatim su do kraja prve polovice dodali 35 tisuća robota, te 20 tisuća u trećem tromjesečju. Iako je teško dokazati uzrok pada broja zaposlenih, nije teško uočiti vezu između 24 tisuće otkaza te povećanja robota radnika.
>>>Mark Cuban: Prvi svjetski bilijunaš bit će netko tko da jedinstveni doprinos AI-ju
Amazonov rast i učinkovitost, potaknuti umjetnom inteligencijom i automatizacijom, ključ su dobrog kotiranja dionica. Tvrtka povećava svoja ulaganja u robotiku, te prema pretpostavkama do kraja godine strojevi bi mogli činiti 20 posto ukupne baze zaposlenika. To povećanje automatizacije vodi učinkovitosti i rastu, te čini investitore Amazona zadovoljnima, osobito u odnosu na maloprodajnu industriju u cjelini.
>>>‘Amazon efekt’ koči ciljanu inflaciju FED-a
Nacionalna maloprodajna federacija (NRF) prognozira da će prodaja maloprodajne industrije u 2017. godini rasti za oko 4 posto. Online kupovina raste još brže, ovogodišnji rast iznosi čak 10 posto. Amazon SAD čini udio od 35 posto tog rasta, a analitičari na Wall Streetu procjenjuju da će tvrtka imati udio od 51 posto cjelokupnog američkog rasta online prodaje do kraja godine.
[caption id="attachment_308689" align="aligncenter" width="750"] Ukupna prodaja maloprodajne industrije SAD-a[/caption]
To znači da će Amazon činiti 20 posto ukupnog američkog industrijskog rasta u 2017., iako čini samo 3 posto ukupne prodaje u maloprodaji SAD-a.
[caption id="attachment_308690" align="aligncenter" width="750"] Rast prodaje u maloprodajnoj industriji[/caption]
Amazonova rastuća vojska robota mogla bi biti korisna, ali također vrlo učinkovita kada je u pitanju ukidanje broja ljudskih maloprodajnih zaposlenika.